Gå til innhold

Ulemper med å være gift og student?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forhold til stønader o.l?

Også med tanke på å få barn i studietiden? Taper man noe? Evt hva?

hjelp meg er dere snill:) Skal gifte oss:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent med å gifte dere. Jeg får 2000 kr mindre i mnd.fordi hans inntekt regnes som min og jeg mister forsørgerstipendet. Har to barn sammen, så ikke lønnsomt.

Lykke til med giftemål og studier,alt er jo ikke penger;)

Skrevet

Men er det ikke slik at hvis samboeren min tjener over 23 ooo brutto så får vi uansett ikke forsørgerstipendet?

Noen som vet?

Skrevet

Når man er gift har man forsørgerplikt, så mannen din sin inntekt tas med i beregningen om hva du skal få av støtte.. Så hvis mannen du skal gifte deg med er i jobb lønner det seg å vente.

Skrevet

Jeg får ikke forsørgerstipend, og vi er kun samboere (gifter oss til sommeren). Så jeg tror ikke det er så mange økonomiske ulemper ved å være gift kontra samboere (så samt samboeren også er barnefaren).

Skrevet

Nei, det var slik jeg forsto det også!!:)

Vi er jo uansett samboere så vi komemr ikke bedre ut uansett pga hans inntekt, over 23 000,- brutto.

No, gleder jeg meg til å bli gift:) Ååååååå:) Lykkelig!!!

Skrevet

Feil, feil, feil!

Så lenge dere har barn sammen vil dere komme bedre ut av det økonomisk som gift!!!

Fordi også samboere blir regnet som forsørgere når man har barn sammen av lånekassen, men ikke av staten. Noe som gjør at gifte og samboene vil få lik utbetaling av lånekassen (dersom lik inntekt selfølgelig) men staten ser tydligvis ikke på samboene med (eller uten) barn som hver andre sine forsørgere, og derfor skatter man mer som samboende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...