Gå til innhold

Ikm siden desember!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen prøver å få barn, og jg har ikke fått besøk av TR siden Desember. Jg testet med CB i Mars, og testen var neg. Jeg lurer på om jeg kan ha blitt gravid imellomtiden...? Kan en ha eggløsning likevel, og bli gravid?

Jeg spør sikkert dumt, men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo en sjanse for at du har hatt el og blitt gravid uten noe mer styr, men jeg tror ikke det er så veldig sannsynlig...

Har du nettopp sluttet på pillen eller noe slikt? Rett etter pilleslutt kan kroppen gjerne bruke noe tid på å komme i gjenge igjen, slik at sykluser kan bli ekstremt uregelmessige. Legene vil ofte ikke hjelpe/utrede før det har gått mange måneder...

Hvis du ikke nettopp har sluttet på pillen og slike lange sykluser er normalt for deg ELLER har kommet ut av det blå så vil jeg anbefale deg å kontakte lege for å bli henvist til gyn.

Du har neppe regelmessig eggløsning og det gjør det jo "noe" vanskeligere å bli gravid... Og med så uregelmessig mens er det ikke nødvendig å gå for seg selv og prøve i ett år før utredning, slik som er normalt. Syklusen din indikerer at noe er irregulært og det burde utredes jo før jo bedre.

Ta en g-test om morgenen og om den er negativ ring legen og be om time. :-)

Skrevet

Jeg sluttet på p pillen i November ja.. men har spekulert på hvorfor jeg ikke har fått TR. Fikk beskjed av gyn at jeg måtte gå ned i vekt, fordi jg var overvektig og hadde PCOS. Og derfor ville hormonene være i ulage til jeg fikk en vektnedgang på 20-30 kg. Det ville mest sannsynlig hjelpe meg... Jeg har siden da gått ned 18 kg, men likevel uten resultater.

Skrevet

Hei!

Jeg har egentlig en liten pause herfra, men :)

Jeg har PCOS og ekstremt lange sykluser... 165 på det lengste hittil og 62 på det korteste.

Hvis du ikke har hatt mens siden desember, så syns jeg du bør komme deg til legen og sjekke om du har eggløsning.

Det gjorde jeg etter samme prøveperiode som deg..

Vi begynte å prøve å desember 07 og i mars/april var jeg hos fastlegen fordi jeg ikke fikk mensen.

Han visste om PCOS diagnosen min, og ville derfor ta blodprøver med engang.

Jeg tok blodprøver 4 ganger (1 gang i uka i en måned)

Det ble da påvist at jeg ikke har eggløsning, jeg produserer ikke progesteron i det hele tatt..

Så han sendte meg videre til spesialist med en gang. Dessverre syns ikke spesialisten at jeg burde prioriteres, så jeg ble ikke kalt inn.. Det tok oss hele sommeren å finne ut hva vi burde gjøre, og tilslutt bestilte jeg time hos priv. gyn..

Der fikk jeg provera for å få mens, og pergo.. Følges opp med blodprøver for å se om jeg har eggløsning.. Og det har jeg enda ikke hatt.

Virka ikke på enkel eller dobbel, og nå skal jeg egentlig vente på å begynne på trippel..

Poengt med denne laaange historien er at det kan ta tid i systemet i helsenorge.. Så kom deg til fastlegen og få tatt blodprøver - og stå på krava :) Jeg har også brukt penger på negative tester, til ingen nytte, fordi jeg egentlig visste at jeg ikke var gravid..

Skrevet

da er det egentlig bare å bestille en time hos fastlegen da :) takk for svar, forresten! hjalp veldig!!!

Skrevet

bare hyggelig :)

og lykke til!! Håper du slipper bruke like lang tid som meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...