surremus Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Er Nestlè så forbaska bra som "alle" skal ha det til, og er det lissom det eneste riktige??? Syns det virker som om hvor man snur seg og hvor man spør -hs eller lege- så sier alle Nestlè.... Høres ut som en himla repeat-maskin! 4 mnd grøten til Nestlè ble jo kåret til det beste grøten i F&B pga jerninnholdet, men det er vel ikke dermed sagt at de andre barnemat leverandørene ikke duger etterhvert som man kan gå over til 6 mnd, 8 mnd osv....? Føler dette med Nestlè og Natusan er sånn...hva heter det...Det eneste ene, på en måte!!! Litt sånn Ola Dunk.... Hva tenker dere om det?
MintCondition Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Jeg kjøper ikke Nestlé ihvertfall Av babygrøter og middagsglass fins jo både fra Hipp og Småfolk i de fleste vanlige matbutikker, og på helsekostbutikker får amn enda flere andre typer Natusan har jeg heller aldri brukt, har holdt oss til Weleda og Babyline vi, når et kommer til badesåper og shampoer. Nå prøver vi Libero sine produkter Det er jo lett sånn at man kjøper det man hører mest om, og Nestlé og Natusan er jo store selskaper...
MarihønaMedHvitveis Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Det har jo vært masse kritikk mot Nestle i mange år nå. For bare noen år siden hadde de tilsatt sukker i maten. Nå er det vel mye prat om noen regler de nekter å føye, noen internasjonale punkter om at ingen skal undergrave helseeffektene av amming og fremme annet enn amming for spedbarn. Det er noen punkter der de nekter å skrive under på. De er jo fæle til å reklamere for seg, selv på HS' kontor henger en reklameplakat fra Nestè. Mange mener også at de kjøper til seg den type resultat som testen HI referere til. Sikkert noen her som kan være litt mer konkrete, jeg bare skriver påp husk:)
surremus Skrevet 3. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2009 Jeg bruker selv Weleda til lillemor når jeg bader henne, drypper litt olje i badevannet. Bare synd det er så dyrt Jeg så den ene oljen som det ikke er eteriske oljer i, koster jo nesten 300 kroner... Det er litt mye! Kjempe dumt. Jeg har ofte stått og titta i hylla med barnemat på Meny og lurt på Hipp og Småfolk... Men man hører omtrent bare om Nestlè og da blir man så usikker... Iallefall blir jeg det. Men, søren heller! Da skal jeg neste gang jeg skal handle eller gå tur, kjøpe annet enn Nestlè sine produkter! Jupp jupp!!!
MarihønaMedHvitveis Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Har du sett på Simple sine babyprodukter da? olje, våtservietter osv. de er uten de skumle parabenene og parfyme og alkohol og sånt. De tåler selv jeg, og jeg reagerer på stort sett alt annet. Wedela sine produkter og helios' barnemat er for dyrt for meg også. Men hipp og småfolk er fullgode alternativer. Hos oss er hipp mer populært. 6mnd glassene til småfolk er mer klumpete og mer krydret, og noen liker sikkert det best også. Bare å prøve seg frem, jeg tror du kan være sikker på at barnet ditt får det det trenger også fra nestles konkurrenter!
surremus Skrevet 3. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2009 Simple har jeg ikke vært borti før, er det daglivarebutikker som fører det? Jeg tror at både Nestlè og Natusan har utrolig godt av å få litt konkurranse ja, og føle på å ikke være det eneste gode på markedet! Og det er det VI som forbrukere som styrer! Hahaha, nå kjente jeg iveren komme...! Må nok trille lillemor en tur ned på Meny allerede imorra! Elsker å stå og titte i hyllene i min faste Meny butikk, bare snoke blandt barnemat utvalget.... Leker, smokker, skjeer (!!!!) og alt det andre de har der...
MarihønaMedHvitveis Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 Ja, vil da tro Meny fører Simple? Rimi, Ica, Ultra, Obs gjør det ihvertfall, jo også Spar. Med varierende utvalg vel og merke. Hvit og grønn emballasje! Sjekk det ut! Jeg tror jeg har arvet Nestlè"boikotten" min fra mamma, uten at jeg egentlig aner hvorfor. Hun brukte det aldri til meg for 24 år siden, og heller ikke med søstrene mine for 8 og 5 år siden. Da var det pga sukkerinnholdet tror jeg. Ellers kandu jo lage selv, men det skal jheg ikke si mer om, for jeg orker ikke selv. Da blir det mye å tenke på med å være sikker på at man får dekket alt de trenger!
Gjest Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 Har prøvd å styre unna Nestle, gått mest i HIPP. Mini har også likt både grøten og middagsglassene til HIPP bedre enn Nestle sine. Men utvalget er ikke så stort da, så har jo blitt litt Nestle også. Grøtene til Småfolk er også populære her.
pusseluskan Skrevet 3. april 2009 #9 Skrevet 3. april 2009 Jeg hadde bestemt meg for å boikotte nestle,men da jeg så testen i foreldre og barn ombestemte jeg meg:( Jeg tenkte også at de som utførte testen måtte være sponset av nestle. Grunnen til at vi valgte å gi i allefall grøt fra nestle er at nestle grøtene inneholder en type jern som er lettere å ta opp enn det jernet som er i småfolk og hipp sine grøter. Hipp sine grøter inneholder for lite jern.Mange av grøtene man får i helsekostforretningene inneholder også for lite jern,til og med den grøten man koker selv vil inneholde for lite jern. Men man kan jo spe på med jernholdig mat som rødt kjøtt,leverpostei,prim og grønnsaker som inneholder jern. Vår lille får stort sett nestle grøt,men ellers varierer vi,her er småfolk en favoritt... Håper at de andre grøtprodusentene retter opp jerninnholdet slik at jeg slipper å støtte nestle.. På ammehjelpen er det en link om hvorfor man bør boikotte nestle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå