Gå til innhold

Modning med bringebær og vask av barneklær?


Maags

Anbefalte innlegg

Noe som vet hvor det går ann i kjøpe bringebærkapsler eller brimgerbærblad te?

Og hva er forskjellen på bringebærblad te og vanlig bringebær te?

Jeg var innom en helsestasjon, Life og ekspritisen så ganske forvirret ut når jeg spurte om dette.

 

Og vasker/skylle dere babyklærne/teppe dere skal ha med på sykehuset??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bringebærblad te, er er trøkede bringebær blader.

 

Bringebær te er vel svart te med bringebærsmak.

 

Bringebærblad te fåes kjøpt på helsekosten.

 

(Er vel kanskje ikke alle som vet hva de har. Må bare leite seg fram blant alle tene selv)

 

Jeg vasker altid alt nytt tøy:

Nye klær er ikke rene

Hører til kjemikalier

 

At nye klær er fulle av kjemikalier er det ikke mange som vet, verken forbrukerne eller de som selger klærne. Heller ikke at klær og sengetøy bør vaskes før bruk.

 

Publisert: 05.10.2007 10:10

 

– Nye klær er ikke rene. Klær fra loppemarked er faktisk renere enn de du kjøper i butikken, fordi kjemikaliene er vasket ut, sier Ingunn Grimstad Klepp ved Statens institutt for forbruksforskning til Forbruker-rapporten.

Kjemiske stoffer i klær

 

Mennesket tar opp kjemiske stoffer fra omgivelsene både gjennom huden, fra luften og maten. Forbrukerrådet mener at vi må ha mer kunnskap når det gjelder sammenhengen mellom klær, tekstiler og miljø- og helseeffekter.

 

Selv om det er forbud mot enkelte kjemikalier, så viser tester fra Sverige at mange klær likevel inneholder kjemikalier som det er forbud mot.

 

– Bransjen har et ansvar for at klær de selger ikke inneholder farlige kjemikalier. Importører av klær og tekstiler må stille miljøkrav bakover i produksjonskjeden, sier rådgiver Sigrid Skjølås i Forbrukerrådet.

 

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2007/Nye%20kler%20ikke%20rene

 

Fleece skal vaskes 2-3 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maags!

 

Du får kjøpt bringebærkaplser på helsekosten, de jeg har brukt er av merket Solaray og heter Bringebærblad. Skal visst være veldig fint for å styrke livmora, dem sier man får mer effektive rier også dersom man har brukt et sånt tilskudd. Men alt er jo individuelt, men verdt et forsøk tenkte jeg c",) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...