piano♫ Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Jeg er invitert på venninnekveld i morgen. Vin utgår selvfølgelig. Samme med mange oster. Men hvilke oster er det jeg trygt kan spise? Må vel være mer enn Norvegia, vel? ;-) Eksempler?
meg & to små vampyrer Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 De kremostene fra Tine er vel hvertfall greie. Jeg har ikke så peil på andre oster. Men de sier jo at upasteuriserte oster og mykoster skal man være forsiktig med. Hva regnes egentlig som mykoster da?
Babyønske �� Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Alle smørbare oster er ok, Feks Tine kremost, Philadelphia. De fleste harde oster så lenge de er pasteuriserte. De ostene man bør holde seg unna er type Brie, Camembert Her er link til et innlegg på 1. tri der det er en grei oversikt over oster man kan spise og hvilke man ikke bør spise. Oversikten er svensk, så mange av ostene er svenske, men en viss pekepinn gir det uansett.
Babyønske �� Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Linken:-) http://www.barnimagen.com/forum/thread/139871061
piano♫ Skrevet 4. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. april 2009 Takk :-) Mulig jeg må ha det litt med teskje her, men hva med f.eks. - ridderost - creme cherie ?
1.gang84 Skrevet 4. april 2009 #7 Skrevet 4. april 2009 les bak på pakka, er den pasteurisert kan du spise den. ridderost går fint hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå