Gå til innhold

HOLDER PÅ Å KLIKKE!!!!|

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, det hørest kanskje brutalt ut, men jenta mi har hatt øyekatarr i litt over 1 uke nå. Ingen har lyst å vær med oss pga smittefaren. Det har kun vært meg og henne nå i en uke og jeg merker at begge begynner å bli temmelig lei dette. Hvor lenge varer en øyekatarr?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

får hun behandlig? hadde kanskje vært på sin plass når det ikke har blitt bedre etter en uke?

Skrevet

Nei hun får ikke behandling. Fikk beskjed av legen at det ikke trengtes siden hun ikke var rød på det hvite i øye.

Skrevet

Ny lege spør du meg! Skal jo ha behanling jo! Har hatt det flere ganger her i huset i løpet av årene, og i ulik grad men får alltid behandling!

Skrevet

Øyekatarr smitter lett, men det er mange som er unødvendig hysteriske. Hvis man vasker hendene til barnet ofte og aldri tørker bort pusset uten å vaske seg på hendene etterpå og gjerne sprite dem, så er det ikke sånn at man må bli smittet. Den offentlige anbefalingen (husker aldri hva de som kommer med anbefalingene heter) er at hvis det er sannsynlig at øyekataren skyldes bakterier, så skal det behandles og da kan barna gå i barnehagen etter et døgn med behandling. For at det skal være sannsynlig at det er bakterier, så skal de være røde på det hvite og det skal være mye puss og man ser ofte at de er plaget.

Hvis øyekatarren skyldes virus, så kan man dryppe så mye man bare orker og klarer med kloramfenikol, som er en type antibiotika, og det smitter like lett og det varer like lenge. Viruset man får det av er stort sett det samme som gjør at man blir forkjølet, så det er i barnehagen hele tiden uansett om noen har øyekatarr eller ikke. Når det er pga virus, så kan man godt sende barna i barnehagen helt uten behandling. De har stort sett lite puss og er ikke røde i øynene.

Mini har hatt øyekatarr 2-3ganger og jeg har alle gangene sendt han i barnehagen uten behandling, for det har kun vært puss når han har våknet etter å ha sovet og ellers kun litt ekstra tårer. Det har gått over i løpet av en drøy uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...