Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

Noen som vet om det er tilfelle at man er mer kvalm hvis man venter jente enn gutt? Har dere noen erfaringer med det kinesiske kartet om dette stemmer?? Jeg er 7+3 i dag- har nesten ikke vært kvalm, veldig trøtt midt på dagen og ømme pupper, men ellers frisk og rask... synes jeg har litt forlite symptomer av og till, red for at noe er galt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :)

er selv mellom 10 - 12 uker paa vei er ikke helt sikker..har ikke hatt noe symptom det eneste jeg har hatt er oomme pupper...saa ikke beskymer deg..det er like normalt aa vaare daarlig og ikke daarlig..men har hoort de fleste som er veldig kvalme venter jenter og med det motsatte gutt:)

hva onnsker du deg da??

Skrevet

Jeg var ikke kvalm i det hele tatt, hadde igrunnen ingen symptomer før i uke 15-16, da jeg fikk noe voldsom svangerskapsmigrene.

Er i uke 37, og skal ha jente :)

Skrevet

nei, har ikke hørt det, men det er mange som mener og har opplevd selv at svangerskapet blir anderledes når de får et annet kjønn enn sist... altså kvalm gutt, ikke kvalm jente eller omvendt... noen har fks hatt 2 fæle svangerskap og fått samme kjønn og så et fint svangerskap med med motsatte kjønn..og omvendt. men vet ikke om det er noe i det.. hørt mange historier om det.. men vet ikke jeg :)

det kinesiske kartet stemte på meg , og i følge det får jeg gutt nå, men kartet stemmer nok på halvparten av oss ;)

Skrevet

kina kalenderen stemte i mitt foriige svangerskap, men ikke denne gangen, så har ikke noe tro på det der. Er jo ment som ren underholdning ;-) Ellers har svangerskapene mine vært like. Fikk jente sist, nå gutt.

• 2 uker senere...
Skrevet

ok.. Håper det, er så redd for at noe skal være galt, skal til legen på onsdag. er veldig i tvil om jeg skal bestille tidlig UL for å sjekke at alt er bra? Blir jo selvfølgelig like glad uansett hva det blir, men hadde vært veldig koselig med ei jente , det er mange gutter i familien fra før. Men det kinessike kartet sier gutt;-) Får vel vente å se!!

Skrevet

Jeg har slitt med hypermesis i det forrige svangerskapet og har det nå også. Fikk jente sist, og er jo derfor i god tro om at jeg får jente denne gangen også. Jeg er bare MØKKA dårlig ! Er super spent på hva jeg får. Kinesiske kartet sa jente sist, og sier gutt nå. ALLE forutenom meg mener jeg skal ha gutt, mens jeg sier nope - jente !

Hehe...er jo bare fordi jeg føler det er logiskt at jeg skal få jente nå med tanke på at alt er så likt som sist..

Når det er sagt så kjenner jeg til alle tilfeller, folk som har vidt forskjellige svangerskap med forskjellige kjønn. Folk som har helt like svangerskap med forskjellige kjønn, men føler vel også at det ofte går igjen at de som er dårlige får jenter.

Time will show :) Mamma var frisk som en fisk med både meg og broren min. Så jeg håper jo at jeg er like dårlig med både jente og gutt...men jeg tror nok det er en liten berte der inne ja hehe !

Skrevet

Kinesiske fødselskartet stemte sist;) Jeg sjekket både på babyverden og her (er visst forskjellige måter å lese kartet på på de to sidene...). Da sa begge gutt og jeg fikk gutt:) Nå sjekket jeg igjen og babyverden sier jente, bim sier gutt! Hehe... Forrige gang var jeg kvalm fra uke 4 til uke 12, denne gangen har jeg ikke merket noe enda (4+4, så fortsatt veeeeldig tidlig), bank i bordet!

Skrevet

Det har ingen verdens ting å si på kjønn. Kjenner folk som har vært kvalme som har fått jente og folk som har vært kvalme som har fått gutt. har funnet ut det finnes så å si ingen graviditetssymptomer som gir noe fasitsvar på hvilket kjønn det kommer til å bli ;)

Skrevet

det er nok forskjellig dette med kvalme. det finnes mage former for kvalme gitt. men de som har den alvorilge graden av kvalme. dvs stort vekttap, innleggelse sies det at sjansen for jente er 75%. de fleste som legges inn pga dette venter jente. men ingen regel uten unntak( de siste 25% ca er jo gutt:-).hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...