lillebøllaspringmadrass Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Jeg hadde termin med nr 3 - 22 april, men 31 mars ville tulla ut!! Jeg hadde drukket bringebærbladte for modninga den kvelden, og kl 05 våkna jeg av rier.. og gikk på do.. Kjente at det ble mer av å gå og gikk å la meg igjen i håp om at det skulle dabbe av. Var litt tidlig, ting var ikke klart osv.. Men var 37+2 heldigvis! Klokka 06,30 kommer storegutten min på 4 inn og legger seg ved siden av meg for å sove.. Riene er der ennå, og kl 06,45 så knepper det i magen min.. noen sekunder etterpå så blopper det ut vann. Jeg hopper ut av senga og da detter noen sengeplanker ned av møkkasenga og vekker guttungen og mannen med et brak! Guttungen begynner å gråte og blir helt fra seg for at mamma bråker så. Forteller mannen at vannet gikk. "er du sikker??" sier han.. og får svar når han ser det fosser ut mellom beina mine og utover gulvet! "Pappa se, mamma tisser på seg:P " Sist fødsel gikk på under 4 timer, så vi måtte forte oss å pakke ferdig og komme oss avgårde, jeg ringte ABC og sa vi kom. Det fossa fostervann så det var helt klart vannavgang ja! Ungene ble losa ned til mamma i leiligheten i underetg. og vi pakka febrilsk! Bagen var nesten ferdig pakka og sto i bilen etter et besøk i helga.. så det ble posepakking for resten! Vi kom til ABC og ble tatt godt i mot. De ga meg klyster og jeg og mannen gikk for å spise litt frokost og handle gaver til gutta fra baby. Det skjedde ikke mye så når vi kom tilbake på ABC begynnte jeg å stimulere brystvortene mine, og fikk en runde til med klyster. Da kom det ganske sterke rier med 4 -2 minutters mellomrom. Jordmor kom kl 12 ca og skjekka åpningen og det var 2 cm.. Fikk beskjed om at Jordmora mi kom på vakt kl 15 så da la jeg meg ned for å hvile isteden, så det skulle bli fødsel med Ewa! Klokka 14 begynte jeg å stimulere til rier igjen. Gikk og stimulerte brystvortene. Riene ble sterke og med 3-2 minutters mellomrom! Ewa kom på vakt og jeg ble sååååååå glad! Endelig på 3 barnet skulle Ewa få ta det i mot! Hun skjekka åpningen og den var fortsatt bare 2 cm. Riene hagla på og jeg merka ting begynnte å gå fort! Jeg holdt meg fast i mannen under riene og han var en kjempestøtte! Var godt for han å kunne gjøre noe under riene. Vi tappa i vannet og jeg gikk nedi.. Riene ble veldig sterke og jeg kjente at detta ble tøft! Mannen ga meg kalde kluter i panna og Ewa masserte ryggen min med varmt vann mens jeg lå mot kanten av badekaret. Riene kom tett og var veldig kraftige. Hadde 7 cm plutselig! Jeg hadde veldig vondt og visste ikke helt hvor i det store karet jeg skulle gjøre av meg, så mannen fikk beskjed om å komme seg oppi til meg. Han kledde av seg, og jeg så han hadde på seg hvit boxer! Jeg ba han gå i fødebagen å hente en annen, det skulle være en svart der.. Han fant bare en supermanntruse som hadde havna der ved en feiltagelse:P (En tullegave han fikk en gang) Han holdt på å le seg ihjel, og jeg lo og gråt og pusta om hverandre. Han endte opp med å beholde den hvite og kom oppi til meg. Det var redningen for meg.. Det var så godt å hode meg fast i han under riene. De var VONDE og det pressa veldig nedover. Ewa skjekka og jeg hadde 9 cm og bare en kant igjen. Rie etter rie kom uten at det gikk framover. Jeg gråt og hyla av smerte og frustrasjon over at det ikke skjedde noe, så Ewa skulle prøve å tøye den for meg under en rie. FY FAEN det er det verste jeg har vært med på noen gang! Jeg lå på ryggen i vannet mens mannen holdt meg. Hun prøvde å holde kanten inn mens barnet skulle komme over, under en ri.. Det var helt forderdelig, og helt bortkasta, for vekk ville den ikke. Jeg reiste meg opp og gikk fra side til side i badekaret mens jeg holdt meg fast i mannen. Fikk akunpuntur i foten og mellom øynene. Vugga hu ned mens jeg messa "kom ut, kom ut". Da tok det ikke lang tid før jeg kjente det var full åpning og at hun kom ned med hodet. Jeg satte med ned i kne og følte meg veldig klar for å presse, men måtte vente på pressriene. Mannen sto mot meg og fikk beskjed om å kysse meg for å dempe smertene. Det hjalp, men pressriene ville ikke komme med en gang. Ewa ba mannen min om å stimulere brystvortene. Han avlød lydig og vips så kom pressriene. Jeg pressa en gang, og kjente at hodet var rett oppi der.. så var det bikkjepusting til neste pressrie kom.. og vi pressa godt alle sammen, og da var hun nesten helt ute. Jeg stakk hånda til mannen ned og sa "kjenn!! der er hodet, hu har masse hår!!" Så kom neste pressrie og jeg pressa hu ut, hodet var ute, og press litt til og plopp så kom hun ut i vannet mellom oss. Hun snudde seg rundt og så mannen min rett i øynene. Jeg tok henne opp og la henne på brystet. Snudde meg rundt og la meg i armene til mannen min.. Ewa henta utstyr og jeg fikk klippe navlestrengen selv. Der lå vi sammen i vannet alle 3. Jeg måtte skjekke for sikkerhets skyld at det var en jente, hun var kjempe nydelig, hadde masse ganske mørkt hår. Hun ble født 17.34 Før vi viste ord av det kom morkaka. Mannen og tulla gikk ut av vannet og venta på meg i dobbeltsenga. Jeg dusja meg og gikk over i senga jeg og. Vi sjekka at jeg ikke hadde revna noe, og jeg la meg med barnet til brystet, og hun spiste litt. Vi ringte mamma og sa hun var født, og hun kom tre kvarter etter sammen med gutta Hun fikk hilse på storebrødrene sine og Mommon. Ewa kom tilbake og vi veide, målte og kledde på hun. Hun veide 2950g, var 51cm og 35 rundt hodet og heter Livunn Elisabeth Vi kom hjem i går, amminga går kjempebra og alle koser seg med den lille tulla Det var min tøffeste fødsel, men samtidig kanskje den mest spessielle, siden jeg bestemte løpet hele veien, tok hun i mot selv og klippte navlestrengen:) Mannen min var aktivt med hele veien, og han var som en klippe for meg gjennom det hele. Han var helt fantastisk og har imponert meg stort med hvordan han takla tiss, morkake, nakenhet og smertebrøl. Han mener det er siste barnet, så inntill videre så er vi en familie på fem:) og kanskje er det helt greit, vi får se !
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Hørtes ut som en tøff fødsel, ja! Godt det er over! Gratulerer så mye igjen med vesle jenta! :-D Gru-gleder meg til det er min tur! hehe
Gjest Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Herlig fødselshistorie, er jo så verdt det - selv om det er tøft når det herljer og går så fort i svingene... Gratulerer!
komplett familie Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 gratulerer så mye. Utrolig bra fødselshistorie - lo så tårene trillet over boxer-problemene.... Måtte lese det for mannen min, og vi har funnet ut at han skal passe på å ha svart boxer på seg.... Kos dere masse =)
lillebøllaspringmadrass Skrevet 3. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2009 Pike 27 ♥Nikko & lille tulla♥ : takk igjen! Ja, jeg ville gjort det samme igjen, for premien er så stor! Ikke gru deg, det er ikke noe vits, ut skal hu uansett Påskelilja: takk takk, ja, er veldig verdt det, heeelt klart!!
lillebøllaspringmadrass Skrevet 3. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2009 Takk takk. Hehe, ja, Elias' mamma+spire*overtid=(* Greit at han har den på seg! Jeg hadde pakka en svart en, i en av posene vi heiv ting i i farta, siden bagen var i bilen. Men den fant seff ikke mannen min, han stressa smått:P Egentlig hadde jeg tenkt å ta med badeshorts til han som sist, men det glemte jeg!
*juble juble* Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 For en fantastisk historie=) gratulerer masse masse til alle sammen=) kose dere sammen!!
Peders mamma Skrevet 3. april 2009 #9 Skrevet 3. april 2009 Det hørtes så spesielt ut å få ta imot sitt eget barn ! åå, jeg gråt litt jeg. Gratulerer så utrolig mye !! Jeg sitter her og har alt klart...bare lillegutt imagen som mangler Du har gjort til at jeg gleder meg enda mere ved å dele historien din ))
lillebøllaspringmadrass Skrevet 4. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 4. april 2009 AnneMa85+aprilgutt , tusen takk, det er koslig å høre! Jeg har gleda meg til å føde alle 3 gangene og det er så flott! ! Ja, å ta i mot barnet selv var en veldig stor opplevelse. Du har så masse å se fram til! Lykke til!
Vestlandsspire Skrevet 4. april 2009 #11 Skrevet 4. april 2009 Gratulerer så masse!! Hørtes ut som en fantastisk opplevelse! Selv har eg gått med modningsrier (ikke så vonde at det gjør noe) hvert 6 min og 2-3 cm åpning siden mandag, så eg lurte på dette du skriver om å stimulere brystvortene - HVORDAN?? trenger virkelig en bruksanvisning der tror eg
lillebøllaspringmadrass Skrevet 4. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 4. april 2009 Vri på dem, som du skrur opp volumet på en gammeldags kassettspiller:) gjør det i 20-30 minutter. Kjenner du noe som helst virkning. Murring, mer tak eller små rier så fortsett:)
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 4. april 2009 #13 Skrevet 4. april 2009 Kjempefin historie=) Høres ut som om du har hatt en fin og spesiell fødsel, selv om det er grusomt når det står på... Nå bare gleder jeg meg til jeg skal til pers om en stund=) Lykke til videre, og gratulerer så mye=)
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 4. april 2009 #14 Skrevet 4. april 2009 Saa fin beskrivelse av foedselen! Gratulerer saa masse med lille jenta. Skal selv foede paa ABC, kanskje i natt? Jeg er 4 dager paa overtid allerede, og veeeldig foedeklar! Foedte jenta mi der i juli 2007, etter aa ha hatt Ewa som JM for kontrollene gjennom hele svangerskapet! Saa det var saa hyggelig aa hoere om henne. Denne gangen er det Torill som har fulgt meg paa veien, fordi hun tok imot Anna og jeg var saa utroolig fornoeyd med den foedselen. Ja ja, nok om meg. Vil bare legge til at ABC er et fantastisk sted aa foede, ikke sant! Jeg skal se etter deg paa "tavla". Kos dere masse!
lillebøllaspringmadrass Skrevet 5. april 2009 Forfatter #15 Skrevet 5. april 2009 Sauen venter jente nummer 2 =) - Tusen takk! SusieQ-Anna 210707+overtid 2d : Tusen takk! Morro med flere ABCkvinner her! Jeg har født 3 barn der nå, og Torill har tatt i mot de to første! Hun er kjempeflink!! Hun var på vakt da jeg kom inn på tirsdag og, men hun slutta når ewa kom. Håper du får Torill når du skal føde da! Ellers så er de fleste der helt supre synes jeg!! De har ikke skrevet hun opp på tavla , var innom i dag, og hun sto ikke der på 31 mars. Håper du ligger der nå på rommet og hviler ut etter fødsel! Vi har hatt ABCtreff, og skal prøve å få til et til, kunne du tenke deg å være med når du har kommet deg på beina igjen etter fødsel, så send meg en PM Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå