pauline og knerten Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Hei! Går inn i uke 22, og det begynner vel å bli på tide å tenke på å handle inn utstyr... Men med alt en førstegangsfødende kan trenge blir det sammenlagt så UTROLIG dyrt! Vi må uansett ha ny bil, og etter det blir det smalhans. Syns f.eks 200 kr. pr. klesplagg er veeldig mye, når man tross alt skal bygge opp en hel liten garderobe. Jeg kan vel ikke være den eneste, så hva med å hjelpe hverandre med gode tips til å spare penger uten at det går på bekostning av sikkerhet og trygghet for babyen? Jeg kan begynne med dette: loppemarked! Har ikke vært på noe enda, men der pleier det vel å være rikelig med hauger med tøy der. Kan vel ikke koste mer enn 10-20 pr plagg, eller hva? Flere?
Marianne87 Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Går an å kjøpe en del på finn.no temmelig rimelig Klær, barnevogner osv.. Også kan en jo følge med på diverse "salg" rundt omkring. Nå selger de ut masse 2008 vogner på babyshop (www.babyshop.no) Hvis en bor nærme Svinesund lønner det seg absolutt å ta en tur til happyland ved grensa. Kursen er jo så bra for oss i disse dager også så der kan en spare mange 1000... Er barnas dager på princess nå og noe laken, kluter, helsetepper osv er på salg... Ellers er det ofte sånne utsalg på hennes og maurits, cubus, kappahl... Ihvertfall en del rimelig bodyer, nattdrakter og sånn. Titt også innom sparkjop.no. Der har de en del rimelige klær til småbarn og også rimelige sengetøy, laken osv... Og en kan sjekke med venner og familie om de har noe som de skal selge billig hvis de nylig har hatt små barn selv Det var tipsene jeg kom på i farta
pauline og knerten Skrevet 3. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2009 Marianne87: det var jo kjempegode tips!
Månefeen ♥ Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 oi, 200,- pr plagg var vel litt drøyt? Vi begynte å handle inn til gullet som kommer i mai, i januar. Masse salg helt frem til midten av mars. Klærne skal ikke brukes så lenge, så vi tenkte ikke kvalitet. Har kjøpt en del bodyer og slikt på sparkjøp, lindex, h&m og masse på 70% salg på kvalitetsbutikker. Har derfor handlet i str opptill 9mnd, for så å handle igjen på salg i januar når småtten trenger større klær Princess, jysk og sånne butikker har masse billige kluter og tepper. Fant 5pk kluter til 19,- på princess som kostet 10,- stk på barnas hus! Helseteppene der er også veldig god og myk. Du trenger ikke hauger med klær, men smart å ha litt skift så slipper dere utgifter på å kjøre vaskemaskin/tørk døgnet rundt. Kjøp brukte ting på finn.no, du finner som regel veldig fine og lite brukte ting om du bare ser litt godt etter (se om du finner ting i næromr, så slipper du fraktkostnader). Barnevogn, bilsete, sprinkelseng, stellebord osv osv. Alt ligger der Husk at dere igjen kan selge det når dere er ferdig med det.
Girl Next Door Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Snakker du om garderobe til deg eller minien? Iallefall var jeg på bogerud og kjøpte masse fine bodyer og pysjer på tilbud til 29 kr, og de er faktisk kjempefine, (ok, smaken er som baken, men jeg ble overasket over prisen og kvaliteten:) (bilder av de på bloggen:P) Så det får være mitt håtte tips.. Og en ting til, ikke kjøp så mye i str 50, de er fort for små innen du kommer hjem fra sykehuset=/ pluss at du kommer sannsynligvs til å få masse masse i gaver fra her og der som du ikke har regnet med. Uansett er det masse av utstyr man kan finne på finn.no og QXL til en billig penge, ja:)
3xMamma :) Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Simo har (hadde ihvertfall før) utsalg på vogner direkte fra fabrikken en gang i året ganske billig. Arve! Men da må man jo kjenne noen da... Sy selv. Sengetøy og stelleveske er lett. Strikke babyteppe. Også gaver. Ønsk deg det dere trenger, eller bytt.
Mamma Mim Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 Nå har jeg en fra før jeg da, så det meste av tøy og utstyr har vi, men skal ha ny vogn og bilstol. Ellers kjenner jeg at jeg tenker på klær på en annen måte nå enn sist. Endel var kjøpt inn før mini kom og mye av dette ble aldri brukt, da det føltes upraktisk ol.. Det vi virkelig likte å ha på babyen sist var myke bodyer, brukte mye "name it". Der har de gjerne tilbud 3 for 100 kr. Også brukte vi myke chenille sparkebukser og myke midjebukse i bomull, med brede strikk oppe og nede. Disse holdt veldig lenge, da de lett kunne brettes opp/ned i beina uten å bli klumpete. Også brukte vi strikkejakker, lette varme og myke.. Finnes jo mye kult, som collegejakker, dongribukser osv. men dette var klær vi kledde på for et øyeblikk og kledde av igjen, for det føltes ikke rett på den myke lille babyen. Så vi endte jo opp med et lass av klær som aldri ble brukt..
thea81 Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 hei Jeg selger noe barnetøy, lammeskinnsposer og tøybleier billig. sjekk ut disse linkene til zett. eller skriv en pm for mer informasjon. Pris eksempel body 50, pyjs 45... http://www.zett.no/småttogstort__til_salgs.html?objectId=1541460 http://www.zett.no/småttogstort__til_salgs.html?objectId=1541461 ta en titt da vel
Mamma_til_isabella Skrevet 3. april 2009 #9 Skrevet 3. april 2009 Det er 30-50% på vogner fjoråretsmodeller på babyshop nå.Da kan du jo få noe billig:) Ellers er det jo mange som gir bort ting på finn som klær og div utstyr:)
tre gulljenter <3 Skrevet 5. april 2009 #10 Skrevet 5. april 2009 jeg kom på når jeg såg dette innlegget, at når det gjelder vogn, får du simo vogn med fjordårets farger, billigere på simo butikken vertfall. Tror det var simo duo det sto med stelleveske, handmuffe +++ husker ikke alt som var med.... til 4500,- tror jeg det var. De andre koster jo 6300,- uten tilbehøret, så det er nok et godt tilbud hvis man er fornøyd med en av de fargene da...
nesten30 Skrevet 5. april 2009 #11 Skrevet 5. april 2009 finn.no har mye greit. Sengetøy og babytepper etc. kan billig kjøpes på spar kjøp. H&M er vanligvis billigere enn f.eks. Cubus på babyklær. Ikea har billige senger, stellebord etc.
Mamma´n til lillemor Skrevet 5. april 2009 #12 Skrevet 5. april 2009 Vi er også førstegangs, og jeg tenkte mye på dette i begynnelsen. Vi har kjøpt litt klær, og skal heldigvis få vogn av mamma og pappa. Men så dukker det nå opp flere som gjerne vil gi klær og utstyr til oss som de har brukt på sine barn. Dette er familie og kollegaer og jeg sier ikke nei-takk, jeg. Det viser seg nå at vi trenger nesten kun kjøpe stellebord selv. Det er selvfølgelig en del småting vi må kjøpe selv. Men jeg sparer det til litt senere, for hvis noen spør hva vi ønsker oss, så har jeg nå en liten liste med ting vi trenger. Ellers så har jeg planlagt å bytte alt det vi får som vi ikke har bruk for, hvis det er klær i små str f.eks. (Ikke det at jeg sitter og forventer all verdens, men det er min oppfatning at man kommer til å få en del gaver.) Så derfor tenker jeg, fokuser på de store tingene som du vet du må kjøpe selv. Og så spar småting til du ser om kanskje noen ville du skulle arve, eller kjøpe i gave til deg og babyen. Og så vil jeg si, vurder om du har bruk for alt. Det er nok mange som kjøper inn mye de ikke hadde noe særlig bruk for likevel. Så kanskje vi bør se an behovet før vi hamstrer alt mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå