Gå til innhold

er i uke 35...og er konstant trøtt nå. Sover ikke om natten heller:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

noen tips ...for å få sove ?

 

er ikke det at jeg må tisse hele tiden , men får bare ikke sove .... med en gang jeg sovner , BRÅ våkner jeg av at jeg sovnet :( så kan det ta flere timer igjen før jeg sovner...

Hodet er festet ...så jeg begynner å lure på om kroppen begynner å gjøre meg klar til " våkenetter" hehe

 

noen flere som har det sånn??

 

og viss jeg endelig sovner , er det kun fødsel jeg drømmer om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sover for lite de fleste netter. Våkner ofte midt på natta uten spesiell grunn, og får bare ikke sove igjen, uansett hvor trøtt jeg er :(

Andre netter må jeg opp å tisse, eller våkner fordi jeg ligger vondt.

 

Heldigvis kommer det en natt i ny og ne hvor jeg klarer å sove litt lenger så jeg fungerer sånn nogelunde uka gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok mange som har det slik ja...

 

en teori er jo at moren SKAL sove dårlig fra naturens side, fordi hun skal passe barnet...

 

spørs om kroppen (eller psyken) forbereder seg på eeeenda våknere netter ja.

 

Hadde jo ikke vært så dumt om vi heller hadde fått sove og hvilt oss litt nå i tiden før fødselen og nyfødttida, syns nå jeg da :(

men det er vel bare sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere sikkert ser av tidspunktet, sliter jeg med samme problem..

 

Muskel/bekkensmerter, baby som liker å turne på natten og en uforklarlig uro gjør at det blir vanskelig å sove. Og når jeg først er våken, må jeg opp og tisse og så blir jeg liggende å tenke..

 

Tror ikke det er så mye å gjøre med det, siden det er et kjent problem på slutten. Har lest at det kan hjelpe å spise en banan og/eller drikke et glass melk før man legger seg fordi det skal inneholde søvnfremmende stoffer. Men tviler på den helt store effekten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme her, våkner uten grunn midt på natta, føler babyen som beveger seg, må opp og tisse, og når jeg endelig er klar til å sove videre ringer ringeklokken fordi at mannen skal på jobben grytidlig.

Men men, får stå på litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette begynner å bli fryktelig slitsomt nå å ikke få sove ...når man er trøtt. Har oxo 2 andre barn å se etter på dagen ... så søvn må jeg ha !!! uff.... sitter her å drikker kamille te ... La oss egentlig for 2,5 time siden...da sovnet jeg å plutselig når jeg kom inn i den dype søvn ...BRÅ våkner jeg av at jeg sovnet ...som om jeg ikke bør soveøøø...forstår ikke dette jeg. 6 natten med 4 timer søvn nå. Ikke hviler jeg på dagen heller..... uff.. er vel utslitt den dagen jeg skal føde ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sover dårlig jeg også...men vet at selv om vi er trøtte nå, så er dette INGENTING i forhold til hvordan det vil være når babyen kommer.

Husker jeg klagde veldig på at jeg var så trøtt og sov så dårlig i første svangerskap, men det var virkelig ingenting i forhold til når babyen kommer altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet meg over i uke 36 nå og sliter med det samme jeg også. Er nok bare kroppen som skrumper inn på søvnen vår nå, slik at vi i hvertfall er LITT forberedt til barnet er her :) Kjenner meg igjen i det dere skriver, men prøver å unne meg noen hviler på sofaen i løpet av dagen med en god bok- så får jeg i hvertfall slappet av.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har det på akkurat samme måten jeg også, er 35 uker nå.

Og i natt ble det bare 1.5 time med søvn... holdt på å sovne flere ganger idag på jobb.

 

Og så var det rett hjem til minien på 3.5 år - ikke noe avslapping da nei :(

 

Håper på å få sove litt i natt, men har så sinnsykt mye kjynnere og nedpress hele dagen og natten. Og når jeg endelig sovner så drømmer jeg om fødsel eller har andre mareritt.. eller så våkner jeg og må på do... blir helt utkjørt.

og det er mange uker igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er slitsomt å ikke få sove å vokne hele tiden.. For hver gang jeg skal snu meg i sengen vokner jeg, for å gjøre det minst mulig smertefritt for bekkenet.. Å det er ikke lett å sovne igjen.. ¨

 

Når jeg har lagt en stund uten å få sove, så bruker jeg å stå opp, spise en halv banan eller noe, ta meg litt vann.. Rusle pittelitt i stuen, for så å legge meg igjen.. Dette fungerer ofte.. Hvis jeg ikke gjør det, kan jeg ligge i sengen i flere timer i frustrasjon og irritasjon... Murringer og prikkinger både her og der.. hehe.. Ikke for å snakke om min kjære samboer som sovner i det han legger seg på puten og snorker seg igjennom natten uten bekymringer eller noe.. Litt misunnelse kan også irritere en.. hehe.. ;)

 

MEN, som noen andre skrev her oppe, dette er ingenting i forhold til når babyen kommer.. Da kommer vi til å se på denne tiden som en mye mer avslappende tid enn vi gjør nå.. jeg håper jeg vil få det bedre den første tiden denne gangen enn sist.. Jeg sov knapt mellom ammingene på natten å var totalt utslitt, å det endte nok opp i en depresjon, som jeg ser nå i ettertid.. Alle tanker om alt som kunne skje.. I tilegg til at jeg opparbeidet meg en enorm irritasjon over snorkingen til min samboer.. Jeg lå å bygde opp en irritasjon før han snorket.. "nå snorker han snart, nå kommer denne lyden snart, han som sovner med en gang" Slik lå jeg ofte helt til han snorket og jeg kunne bli sur og gretten over det også, eda en grunn til å ikke få sove...

 

Det jeg gjor, som jeg gjor feil i var å telle timene jeg sov.. ALDRI TELL TIMER OG MINUTTER DU SOVER!!! Du psyker deg selv langt ned i kjellaren.. Jeg husker jeg sa til søsteren min "uff, i natt har jeg sovet i to timer og tre kvarter".. hehehe.. Kan nesten le av det nå, men jeg psyket meg selv ned.. I steden for å tenke at søvn kan jeg ta igjen på dagen.. (det var jo føste barnet sist) Blir litt annerledes nå når det er 2.mann, da kan jeg ikke sove hver gang babyen sover lenger..

 

Dette skal vi nok klare fint jenter.. Å det er lov å føle seg trett og føle seg utslitt.. Tenk hva vi har båret på de siste 8mnd... Vi er svært flinke.. =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...jeg kjenner meg til puknt å prikke igjen i irritasjonen over snorkingen til mannen min. Jeg har jo aldri hørt han har snorket før nå ...etter 10 år.. hehe... :)

han nektet selvsagt på at det var høyt, og jeg tok det opp på mobilen i natt ...for å bevise hehe... er blitt litt for opphengt i søvnen tror jeg,...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...