Tommage♀♂ Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Litt ute på viddene når det gjelder påske og tradisjoner, aner ikke hvilde dager som kommer i hvilken rekkefølge og når hva skjer. Så når er det påskeegg? Onsdag?
....mammatilto... :))) Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 påskeaften ;-) lørdag 11april skal jenta mi få påskeegget.
meg & to små vampyrer Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Jeg er vant med 1.påskedags morgen selv, men syns påskeaften kveld er mer praktisk.
Tommage♀♂ Skrevet 3. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2009 Åh, er det ikke påskeaften på onsdag? Hehe, jeg er som sagt litt blåst på påske... Hvorfor er det halv dag på onsdag da??
Gulosten™ Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 Tyna i oss det første lille påskeegget i går vi. Halv dag på onsdag er vel fordi det er dagen før en helligdag, dette er også siste dagen polet er åpent før tirsdag 14. april. Lørdag er nemlig en "aften" - påskeaften - og da er polet stengt.
Gjest Skrevet 3. april 2009 #9 Skrevet 3. april 2009 Palmesøndag, det er jo da påsken starter... Også må man tyne egget (til tross for små refiller nå og da) hele uka :-)
Gjest Skrevet 3. april 2009 #10 Skrevet 3. april 2009 Påskeaften, folkens??? Da er jo påska straks ferdig ... påskeegget skal man vel ha hele påska?
Gjest -<<- Skrevet 3. april 2009 #11 Skrevet 3. april 2009 Egg hunt påskemorgen. Servere er for pyser. =P
handygirl Skrevet 3. april 2009 #13 Skrevet 3. april 2009 Har begynt å spise fra påskeeggene i dag vi. Får ta et par ting og så sette vi det høyt oppå skapet igjen - skal jo vare lenge :-) Burde kanskje vente til onsdagveld/torsdag da, men lenger enn det ville jeg ikke ha venta...
<3 coccinelle Skrevet 3. april 2009 #14 Skrevet 3. april 2009 Er vant til påskemorgen selv men vi har gitt ungene på påskeaften for ikke å starte dagen med godterier. Skikkelig jakt men skattekart selvfølgelig....
h2lita Skrevet 4. april 2009 #15 Skrevet 4. april 2009 Vi har eggjakt på torsdag, og så må barna posisjonere det ut selv. Da lærer de jo å spare litt på godis'e også Hjelper de minste litt da, seff:)
Medium fikk guttebass Skrevet 4. april 2009 #16 Skrevet 4. april 2009 Påskeaften her. Ungene får et skattekart og de må selv finne egget. )
frk Nilsen Skrevet 4. april 2009 #17 Skrevet 4. april 2009 Påskeaften, og man må lete etter egget! Men at det står påskegodt framme i en skål er jo lov da... Skal reise hjem til påska, mamma reiser bort på ferie, men har bestillt påskeegg som venter på meg
Himmel og hav Skrevet 4. april 2009 #18 Skrevet 4. april 2009 Vi har påskerebusløp på Påskeaften, som selvfølgelig ender med at alle får påskeegget sitt på siste post. Men det er ikke snakk om å få det noe før.
camilla^ Skrevet 4. april 2009 #19 Skrevet 4. april 2009 Påskeaften så er påskeharen på tur i hagen og legger egg. Har stor leteaksjon den dagen. Og i år lager han "spor" også, så det kan bli gøy. Eneste positive med at det ligger igjen litt snø nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå