Gå til innhold

Nå har jeg begynt på slakekur. Tenkte jeg skulle skrive opp hver dag hva jeg har trent og om det er vektnedgang


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er tung. Veldig tung. Nærmere 115kg. Det rare er at jeg ikke føler meg så tykk, og har ingen problemer med hverken det ene eller det andre. Bortsett fra å finne klær i normale butikker, og det å gå i bikini/badedrakt. For innerst inne er det drømmen. Lei av shorts og singlett/t-skjorte på stranden.

 

Skal forhåpentligvis være langt under 100 kg når jeg avslutter. Første målet mitt er å komme under 110.

 

I dag har jeg gått/småjogget 4 km.

Syklet 1,5 mil

Trent "muskelene" mine(;-)) med div apparater.

Og etter en lang dusj, ble det 10 minutter i solarium.

 

Spiste en kvikk lunsj før jeg begynte. (Hvor er logikken?) Ellers har det bare vært sunn mat og mye vann. Er egentlig ikke så fysen på godt, så det blir sikkert ikke det største problemet.

 

Litt spent på hvor lenge jeg holder ut.

 

-Ludmila-

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trives på 90+ siden jeg er langt over det;-)

 

Og siden jeg ikke er den eneste her, så tror jeg ikke det er så mange som bryr seg om vi poster innlegg på rette sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90+

Dette er forum for deg som veier mer enn 90 kilo. Her kan du finne trøst, og gi støtte til andre eller bare diskutere, det meste bare du veier minst 90 kilo.

Her kan dere som sliter med uttalelser fra folk rundt dere eller fra helspersonell, utveksle erfaringer og tips og komme med hjertesukk.

Dette er altså ingen vanlig slankedebatt, den er et annet sted og heter kosthold og trening.

Fyr løs!

Vennlig hilsen jordmor Siri

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at mitt innlegg gir støtte til de som vil, men føler det ikke er noen vits. Selv ble jeg inspirert av Ole Brumma sitt innlegg, der hun skriver hvor mye hun går ned.

 

Så siden jeg er veldig stor, så tenkte jeg at det kunne være en motivasjon til andre at jeg faktisk får det til. (Om jeg da gjør det)

 

Men nå skal jeg ut på gåtur;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2.

 

Gått fort 4 km

Syklet 1 mil

Trening med apparater 30 min

 

Lang dusj og 5 min i solen.

 

Spist sunt hele dagen, drukket masse vann. Lurer enda på om jeg vil spise noe godt i kveld, men tror jeg koser meg med noen grønnsaker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 3. Only 356 to go!

 

Når skal man tørre å hoppe på vekten? Tenker jeg skal gjøre det etter fire uker. Så får vi se om det blir hver fjortende dag etterpå.

 

I dag har jeg jogget/gått fort i en halv time.

Syklet 1 mil.

Trent med apparater en halv time.

 

Spist bare sunn mat. Og drikker kun vann. Av og til en kopp kaffe.

 

Motet er oppe enda. Håper det henger der lenge;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du å veie deg så sjelden?

 

Jeg er nok litt for opptatt av det og går på vekten både morgen og kveld og av og til når jeg dusjer på ettermiddagen. Ikke bra.

Skulle klart å holde det kun til den ukentlige veiedagen der jeg skriver ned vektapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen aning:)

 

Veide meg forrige tirsdag og var da 115. Har ikke turt å gå på vekta enda. Helt sikkert innbildning, men føler at jeg yter meg og mer når jeg trener.

 

I dag var jeg tidlig ute.

Jogget en halvtime

Syklet 1 mil

Og trente styrke med apparater

 

I tillegg til dette så er jeg aktiv hjemme og går turer. Lever sunt enda:p

 

Det som motiverer meg er at jeg SKAL være med i bassenget når barnet (snart 3 år) lærer å svømme uten armringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anonym 7.41 var 104 kg da jeg begynte denne gangen. Har klart å gå ned 5 kg til nå. Skal ned ca.30 kg til.

 

Jeg vil bli sprekere og sunnere for meg selv, mannen og ungene. Jeg har sagt at jeg skal bli med i svømmehall til sommeren uansett hvor mye jeg har gått ned så det får jeg holde. Jenta mi er 3,5 år.

 

 

Lykke til.

Dette skal vi klare:o)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!

 

Gleder meg til jeg også ser et tosifret tall på vekten. For det SKAL skje.

Skal bli så morsomt å gå i svømmhaller igjen, for jeg elsker å svømme.

 

Slanker du deg på kur, eller har du bare lagt om kosthold og trener?

 

Jeg tenkte jeg skulle begynne på Ketolyse, men har ikke kommet så langt enda. Men spiser lav karbo mat, ingen sukker eller brus. Og ingen sjokolader. Så trener jeg daglig.

 

 

Lykke til videre til deg også:) Blir morro når vi er der vi vil være:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt om kostholdet og trener.

Har meldt meg inn på Grete Roede sitt gratis nettforum og bruker siden der for å følge med på kcal inntaket mitt og treningspoeng.

 

Ja det var veldig deilig å komme under 100 kg.

Har veid 117 kg på det meste, men det var som høygravid med unge nr.2.

Gikk bare ned 6 kg etter fødsel og har brukt lang tid ned til 104.

Men nå vil jeg det skal gå fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 5. Ingen trening på helsestudio.

 

Hastet oss avsted for vi skal ut på tur. Skal se om jeg får løpe en liten tur i kveld, når vi er fremme.

 

God Påske;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 6!

 

Har ikke trent på treningssenteret i påsken, for vi har vært på ferie. Men har vært i aktivitet hele tiden, fjellturer, skigåing og turer på kveldstid. I tillegg har jeg ikke drukket alkohol eller brus og holdt meg unna godterier. God mat har jeg spist, men ikke i samme mengder som før.

 

Trente igjen i dag. Kjente det var utrolig godt å komme dit.

 

Jogget, syklet og trent med styrke apparater i litt over en time.

 

 

Venter enda noen uker med å komme meg på vekten. Tørr rett og slett ikke. Har fått Ketolysepakken min i dag også, lurer på om jeg skal begynne på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 7.

 

Nå har jeg vært på treningsstudio 7 ganger i år. Det er 7 ganger mer en hva jeg har gjort tidligere i mitt liv.

 

Syklet, jogget og styrketrening. 1 time og 15 min. Synes enda det er kjempemorsomt. Føler jeg har ekstra energi når jeg kommer hjem, og det er utrolig godt.

 

Spiser sunt, ingen junk og ikke godterier. Leser enda om Ketolyse, men har ikke bestemt meg enda. Kunne kanskje ta den kuren, det er vel ikke anbefalt å gå på Ketolyse i mer en 6 mnd. Men 6 mnd uten karbohydrater, det høres vaskelig ut. Spiser lite karbohydrater nå, men å nesten kutte alt ut, det må jeg sove litt til på.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 8!

 

Hater å stå opp tidlig for å trene før jobb, men det gikk i dag også:)

 

Har bare syklet 1,5 mil og trent mye styrke og andre øvelser i dag.

 

Det er en utrolig deilig følelse når jeg står i dusjen etter endt trening, og ser ut som en tomat. Både i form og i farge;)

 

Noen sier de ser forskjell, men tror de bare tuller, for jeg ser ikke noe. Har mistet et par cm rundt magen, men det er alt. Tar det med ro, vet dette ikke er en over_natta jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 9.

 

Nå har jeg "offesielt" vært på slanking i fjorten dager. Det er ikke så lenge når en tenker i det lange løp, men for meg så er det enhelt omveltning.

 

I går etter barnet var i seng, så gikk jeg meg en lang skogstur i høyt tempo. Rød og sliten da jeg kom hjem.

 

I dag har jeg "bare" syklet 1 mil, og resten av tiden trent med apparater. Mye mage, rumpe og lår øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 12.

 

Ingen trening på treningssenteret i helgen, men både lørdag og søndag var vi på lange fjellture. Hadde den minste i bæremeis, og de 15 kg ekstra på ryggen kjentes godt.

 

Har syklet og trent med styrkeapparater i da (60 min). Begynner i tillegg på ketolyse i morgen. Så får vi se om det er noe i det.

 

*klapper meg selv på skulderen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 13.

 

Begynte på Ketolyse i dag. Vet ikke hvorfor, men når jeg nå først har kjøpt den pakken, så føler jeg meg tvunget til å bruke den.

 

Frokost i dag var 2 egg og en baconskive.

 

Trente en time. Kondisjonsøvelser og styrke.

 

Hadde "underholdning" idag. En kjempestor mann, sikkert godt over to meter og en haug med muskler som sto og løftet vekter;-) Plutselig begynte tiden å gå så fort og jeg måtte dra derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAg 15

 

Trente ikke i går. Gikk en tur, men det var det.

 

I dag har jeg gjort det samme som alle andre dager, kondisjonstrening. Jogging/ sykling + styrketrening. Ble en time i dag også. Litt sol etterpå som en liten belønning.

 

Merker noen små forandringer på mine lov handles, de stikker ikke så mye ut lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nådd mitt første mål!!

 

Så nå skulle jeg vært tøff å si at det neste skal være å se et tosifret tall på vekten, men realist som jeg er, så tenker jeg heller at neste mål er å komme under 105!

 

Vært uten nett i helgen, men trente som vanlig på fredag, og lørdag. I går var vi på fjelltur, og det var en hard tur. Sliten som bare det da vi kom hjem.

 

I dag har jeg også vært på trening. Jogging, sykling og forskjellige strkeøvelser. Egentlig har jeg ingen peiling på trening og muskler, men jeg gjør det jeg føler er bra, og siden det har vist resultater, så er jeg kjempeglad.

 

Ketolysen er noe for seg selv, prøver, men det er kjipt å takke nei til alt som blir servert. Vil mye heller si ja takk, og bruke en time ekstra på trening. Men, sakene er kjøpt, og når jeg har brukt de opp, da går jeg heller over på lite, ofte og sunn mat slankingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

331 dager igjen.

 

Trent i dag også, ingen gåing, bare jogging + den daglige syklingen.

Og så styrkettrening etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er:) Ordentlig imponert:) Hilsen ei som også skal gå ned masse kilo...

 

 

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, du får fortelle hvordan det går. Synes alltid det er morsomt å høre andres historier:-)

 

Har vel holdt på akkurat en mnd nå. Mistet nestent ti kilo.

 

Neste mål, som jeg håper å greie før 1.juli er å se et TOSIFRET tall på vekten. Det tror jeg ikke at jeg har gjort på lenge.

 

Trener forsatt hver dag, og etter denne mnd, så er det litt kos å dra på trening. Trener nesten alltid alene, men med musikk på øret, så går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Du inspirerer meg.

Jeg har selv tatt av 7 kg i år og prøver å gå ned i vekt. Første målet mitt er under 100. Var 111 kg i januar og er 104 nå. Prøver å måle midjen, for den skal visst gå raskere ned enn kiloene. Men siste uken har ikke det skjedd. Kanskje fordi jeg venter menstruasjonen og blir "oppblåst" rett før?

Stå på! Vi er flere som følger med deg.

Ser du på slankekrigen forresten? Det er så kjekt. Har en "trim-sykkel" som jeg sykler på. Da ser jeg på opptak av slankekrigen. Kan se det om igjen og om igjen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...