Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 tips for hvordan få en fin tur?
Itsrejk Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Det vil jeg tro er null problem med en så liten unge. Ville ikke kviet meg et sekund på å reise med småtten min (2,5 mnd.). Har du bestilt plass i familievogn/-kupé? Det er helt supert! Der kan du ha med vogna også. Ellers kan det sikkert være fint å ha med noe bæretøy. Kanskje en leke eller to som hun kan se på? Det viktigste for henne er jo at du er der. Jeg ville hatt med godt med bleier og våtservietter, og et par ekstra skift, sånn i tilfelle. God tur!
Babyønske �� Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Har reist med hurtigbåt i 5 timer med min lille gutt 2 ganger nå. Første gangen var han 9 uker og andre gangen 11 1/2 uke. Gikk kjempefint det. Men jeg har en nysgjerrig liten pjokk, så jo mer som skjer og jo mer å se på jo bedre er det for han. Så han var helt rolig og blid første turen. Da hadde jeg gjort sånn at han fikk sovet godt før vi reiste, så var utkvilt. Sov også en times tid på turen. Andre gangen hadde han ikke sovet så godt på forhånd, så var litt mer utålmodig, og vanskeligere å få til å sove i og med at han var overtrøtt. Så litt skriking ble det da, men ikke verre enn at det gikk an å roe han med litt avleding, en leke å se på eller annen sitteretning så han fikk se noe nytt, eller pupp hvis det ble alt for gale.
bønni Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Jeg reiste fram og tilbake mellom oslo og bergen da min lille var 3 mndr, var på tur alene med ham. Det gikk fint det. Det er jo en lang og slitsom reise uansett, og litt mer anstrengende alene med liten baby var det jo. Bestill billett i famlievogn, årn det så du kan ta stell i vogna om det er noe feil på toalettene, kom i god tid. Og om du er alene - ha med deg matpakke og drikke, kan plutselig bli vanskelig å håndtere kafevognbesøk alene med baby. Sofaene i kafevognen var fine for baby å ligge og sprelle på (ikke uten tilsyn selvsagt!). Den ene veien var slitsom fordi både jeg og knøttet var trøtte, og han klarte ikke sove så mye (dro med tidligtoget, ikke noe heldig tidspkt for oss, han var en riktig syvsover om morgenen på den tiden). Den andre veien hadde han fått en lur før vi dro på ettermiddagen - mye bedre! Dersom du skal dra sammen med noen ville jeg ikke gruet meg det aller minste. Om du drar alene så går det også bra!! Men det er veldig kjekt å få noen til å følge seg og innstallere seg på toget ;-) Innrømmer at jeg var litt shaky noen dager etter at turen var overstått, så syntes nok alt i alt at det var litt anstrengende, hehe. God tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå