Gå til innhold

vektøkning

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen andre som har stagnert i vektoppgang i 3 tri? Har lagt på meg 16 kg til nå (var undervektig (BMI under 18) da jeg ble gravid, så gikk fort opp i begynnelsen), men ikke noe den siste mnden, og nå tror jeg faktisk jeg har gått ned et kg... Symfysemålet mitt har heldigvis vokst, ligger litt under snittet, men innfor det grønne feltet.

Noen som vet om det er greit å ikke legge på seg på slutten? Får beibis det den skal allikevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baby'n tar det den trenger uansett, så det går nok bra :)

Skrevet

Det er helt vanlig at det stagnerer i 3 trimester. Det er i 2 trimester vekten øker mest hos de alle fleste... Så du trenger ikke bekymre deg! Du har lagt på deg 16 kg til nå og det er jo kjempebra! Babyen tar det den skal uansett hvor mye du legger på deg. Jeg hadde samme BMI som deg da jeg ble gravid (undervektig) og har ikke lagt på meg mer enn 1 kg (er i uke 25+4).. pga hyperemesis. Babyen min er gjennomsnittlig alikevel :) Så legger en på seg for lite er det mor det går utover. Og 16 kg vektoppgang er jo faktisk det som er anbefalt hvis en er undervektig i utgangspunktet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...