Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Jeg skal bli strippet hos jordmor og lurer på hva det er hun egentlig kommer til å gjøre? Vil dette være veldig vondt? Hva er det de egentlig gjør når de stripper?
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Det kan hende det gjør vondt ja, om du er helt umoden og lukket, vil det gjøre vondere enn om du (livmortappen/mormunnen) er myk og moden. Hun tar en finger inn i skjeden og prøver å lirke den inn i mormunnen, så roterer hun med fingeren i åpningen, for å utvide mormunn"hullet" (huff, er så dårlig på å forklare!) kan hende hun røsker og river/drar litt i selve livmortappen også, for å irritere den litt. Er vanlig å begynne å blø etterpå. Er i bestefall ubehagelig, men du kan jo kanskje rekne med litt smerter, men det tåler du! Vertfall hvis du føler deg veldig klar på å gå i fødsel og vil "gjøre alt" for å få fortgang:)) lykke til
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Forresten, mens hun holder på inni der, fokuser totalt på å være aldeles slapp i hele underlivet. Konsentrer deg om å slippe løs all musklatur og å ikke spenne en eneste muskel. Det reduserer smertene dine veldig, og gjør "arbeidsforholdene" til jm bedre ) hjelper å puste dypt og roolig
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Jeg er litt moden og har litt åpning, trodde ikke man kunne bli strippet uten å være moden. Hvor lenge etter hun har strippet kan jeg forvente at jeg går i gang med rier? Takk for svar Gruer meg litt kjenner jeg, er ikke så flink med å takle smerte så det kan jo bli spennende når fødselen starter.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Hvis jordmor stripper og man ikke får så veldig god effekt, kan man tøye litt selv da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå