Gå til innhold

Hvordan stripper man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bli strippet hos jordmor og lurer på hva det er hun egentlig kommer til å gjøre? Vil dette være veldig vondt?

Hva er det de egentlig gjør når de stripper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan hende det gjør vondt ja, om du er helt umoden og lukket, vil det gjøre vondere enn om du (livmortappen/mormunnen) er myk og moden.

Hun tar en finger inn i skjeden og prøver å lirke den inn i mormunnen, så roterer hun med fingeren i åpningen, for å utvide mormunn"hullet"

(huff, er så dårlig på å forklare!)

kan hende hun røsker og river/drar litt i selve livmortappen også, for å irritere den litt. Er vanlig å begynne å blø etterpå.

Er i bestefall ubehagelig, men du kan jo kanskje rekne med litt smerter, men det tåler du! Vertfall hvis du føler deg veldig klar på å gå i fødsel og vil "gjøre alt" for å få fortgang:))

lykke til :)

Skrevet

Forresten, mens hun holder på inni der, fokuser totalt på å være aldeles slapp i hele underlivet. Konsentrer deg om å slippe løs all musklatur og å ikke spenne en eneste muskel. Det reduserer smertene dine veldig, og gjør "arbeidsforholdene" til jm bedre :)) hjelper å puste dypt og roolig ;)

Skrevet

Jeg er litt moden og har litt åpning, trodde ikke man kunne bli strippet uten å være moden. Hvor lenge etter hun har strippet kan jeg forvente at jeg går i gang med rier?

Takk for svar :)

Gruer meg litt kjenner jeg, er ikke så flink med å takle smerte så det kan jo bli spennende når fødselen starter.

Skrevet

Hvis jordmor stripper og man ikke får så veldig god effekt, kan man tøye litt selv da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...