Gjest Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Kan hende dere har tenkt på dette allerede, men for meg er det nytt og ganske smart synes jeg selv;) Derfor deler jeg altså min nye ide med dere. 1)Etterhvert som reklamen fra matbutikkene kommer i posten, så tar jeg å samler de på toppen av kjøleskapet. 2)Handler en gang i uka - på fradag feks. Da setter jeg meg ned med raklamen på torsdag kveld og ser hva slags kjøtt / fisk osv som er på tilbud. 3)Bestemmer meg for hva jeg skal kjøpe og går inn på de ulike "opplysningskontorene" på nett og finner oppskrifter jeg kan bruke. Slik finner jeg også ut alt jeg må ha av tilbehør. Setter opp en liste på dette. Sjekker selfølgelig hva jeg allerede har i skapene - forsøker å planlegge menyen ut fra dette også. 4) I tillegg til å kjøpe kjøtt og fisk på tilbud så kjøper jeg også mest mulig tilbehør, pålegg, suppeposer osv som er på tilbud, og andre ting som "holder seg". Smart hæ? he he .. I hvertfall en revolusjon her i huset;) Før bestemte jeg meny først, uavhengig av hva som var på tilbud. Brukte mye penger på mat kan du si. Nå lager vi hverdagsmenyen ut fra hva som er på tilbud og håper å kutte matbudsjettet til et minimum.
Mor&barn Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Ingen dum ide Forresten. Fødeklar i 1pp? imponerende ;D
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Bare man handler en gang i uka sparer man mye! Vi har også flyttet, slik at jeg ikke lenger går forbi matbutikken hver gang jeg henter/leverer i bhg... Det hjelper også! :-) Jeg lurte også litt på nicket... Er du fødeklar og prøver samtidig? :-) Lykke til med fødsel uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå