Gå til innhold

veldig nervøs og utilpass i dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke helt hvor jeg skal med dette innlegget.

men om du lett blir nervøs og sånn selv, så er du advart nå, vær så snill å slutte å lese..

jeg mistet, som mange av dere vet, en liten gutt i november. Han døde i magen min, ingen vet helt hvorfor, men mye tyder på at han ikke fikk nok næring.Jeg var halvveis i svangerskapet. og ingenting tydet på at noe var galt da heller. Men magefølelsen min sa noe annet, og jeg fikk mast meg til en ultralyd. Og der fant de bare en død liten kropp, ikke en levende liten baby.

Jeg ble satt i gang dagen etter, fødselen gikk så greit som den kunne gå., og vi fikk ta farvel med prinsen vår før vi sendte han til obduksjon og kremasjon.

Men pga "menneskelig feil" som de kalte det på sykehuset, ble obduksjon aldri gjennomført. Dette fikk vi beskjed om på lille julaften, på telefon. Derfor vet vi ikke noe mer nå, enn vi gjorde da.

Vi tror vi vet hvem det er som står bak, men har ingenting annet å fare med enn indisier.

Men legen som sa "det er jo ikke noe synd på deg, babyen din var jo så liten, at denne fødselen var da ingenting" morgenen etter fødselen, står høyt på lista over hvem som kan ha stukket kjepper i hjulene..

jeg ble raskt gravid igjen. er 15 uker på vei i morgen, i følge menstermin.

jeg blir utrolig godt fulgt opp. Var i utgangspunktet tvillinggravid, men mistet tvillingen når jeg var 7+ noe. etter dette ble jeg henvist til en privatklinikk der de tar ultralyd annenhver uke, og jeg får veldig veldig god behandling, av både lege og jordmor.

jeg har hatt småblødninger litt til og fra, men det har stort sett vært fra skjeden, og ikke fra graviditeten.

Veslegutt i magen har vokst veldig bra til nå, og ligger et par dager "forran" på vekstskjemaet.

Problemet er at denne uken har jeg blødd igjen.

og så blir jeg så sabla usikker. ingen stor blødning. bare gammelt blod. Antagelig et blodkar, prøver jeg å si til meg selv. Men nå er jeg så utrolig usikker igjen. det er så ekkelt å gå sånn..

det var jo sånn da vi mistet. at jeg hadde den gufne følelsen av at noe var galt, men ingen trodde meg. det tok jo fem dager før jeg fikk den ultralyden jeg ba om.

Jeg vet at nå kan jeg bare si at jeg ønsker en ul, så får jeg det. Jeg kan ringe sykehuset med en gang om jeg ønsker.

Men jeg er allerede booket inn for ul til tirsdag vedklinikken, så jeg har bestemt meg for å vente til da.

men jeg er så redd! Kanskje fordi det nærmer seg den tiden da vi mistet sist?

det er INGENTING som tyder på at noe er galt. bortsett fra den lille miniblødningen tidligere i uka. som var over på under et døgn.

Men det var det jo ikke sist heller...

Sist kjente jeg spark. tidlig. derfor kunne jeg si at "nå har jeg ikke kjent spark på en uke, normalt kjenner jeg daglig" men jeg har ingen slike ting å forholde meg til. det er så ekkelt!

føler meg litt hysterisk her jeg sitter. men det ville vært så typisk. normalt har vi fortalt venner og familie om graviditeten tidlig. Denne gangen har vi vært så redde og usikre, at vi har drøyd helt til nå med veldig mange. først nå har jeg sagt noe på jobb, først nå har besteforeldrene våre fått vite det..

dvs at om vi mister nå blir det så utrolig mange åfortelle det til.

merker at 2.trimester nesten er mer skummelt for meg en 1.tri nå...

uff. sorry. er bare så utilpass og nervøs og ekkel og litt nedfor, måtte få det ut et sted...

hvis du har lest helt til nå.. tusen takk... det hjelper bittelitt å få det ut, iallefall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff ble veldig trist når jeg leste at du ikke har det noe bra:(

Man skal jo kose seg som gravid og ikke gå og bekymre seg hele tiden.Men skjønner kjempe godt at du gjør det når du har vært igjennom det du har!Det må være helt grusomt og miste så sent som du gjorde!Og gå å føle at noe er galt og ingen som tar deg på alvor.Er jo helt feil å gå å mase 5 dager for å få en ultralyd.

Jeg har selv mistet men det var ganske tidlig i uke 13.Fikk også tilstanden mola som 50 stykker får pr år.Jeg hadde ikke lyst til å bli gravid igjen.Men nå er jeg gravid og er i 23 uke.Jeg har ikke klart og glede meg noe dette svangerskapet.Går og tenker og bekymrer meg hele tiden.Har hatt flere blødninger og mange ul jeg også.

Det er jo ikke veldig lenge siden du mistet den lille gutten din heller.Den beskjeden du fikk av legen din har jeg ikke hørt maken til!Det går ikke an.Du har tross alt mistet det mest dyrbare du eier.Barnet ditt!Du får ikke gått og snakket med noen om alle følelsene du har inni deg?Kanskje det kunne gjort det litt lettere....

Veldig fint du blir fulgt opp nå og får ofte ul.Du kjenner nok snart den lille sparke og gi livstegn fra seg:)Har du forresten doppler?Det har vært til stor hjelp for meg de dagene jeg har vært redd!

Jeg ønsker deg alt godt og håper det ordner seg for deg følelsesmessig.At ting blir litt bedre og lettere og bære.Dette svangerskapet går bra:)

God varm klem

Skrevet

tusen takk for svar.

det hjelper, på en måte, å høre at folk har opplevd fæle ting men at det går bra senere likevel.

hvis det skulle være noe galt denne gangen, så tror jeg det blir lenge til neste gang vi prøver. da trenger jeg å ikke være gravid en stund.

jeg får jo hjelp, og har mange mennesker å snakke med. heldigvis. jeg er utrolig heldig sånn! men noen ganger så bygger det seg litt opp. jeg har en følelse av at det kanskje blir litt sånn før hver ul..

hm, doppler ja. egentlig ble vi enige om å ikke kjøpe det. fordi jeg er redd for å misbruke det.. at det kan være stressende for babyen..

men samtidig så.. ja.. det hadde vært godt.. å få en bekreftelse på at der er liv.

får man tak i det i noen butikker, eller må man i nettbutikker?

Skrevet

Fikk beskjed om at jeg trygt kunne bruke det.Fått den beskjeden av flere leger og gyn:)Så da syntes jeg det er greit.Bruker det aldri lengre enn at jeg finner hjertelyden og ikke hver dag!Men det gjør meg rolig.Tror ikke det er bedre for bebisen om jeg er stresset.

Kjøpte min på e-bay og betalte 250 kr inkl frakt:)Også kom den i posten etter 4 dager:)

Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-)
Skrevet

Hei Vintersol. Vet ikke om du husker meg men du og jeg gikk gravide sammen da du fikk A.K :-)

Ser ut til at veien din og min har vært lang til en graviditet, og at det derfor er vanskelig å glede seg.. Selv er jeg gravid med trillinger og da det første legene sa var "det kan hende en ikke utvikler seg" fikk jeg angsten for resten av svnagerskapet.. klarer ikke glede meg over å være gravid, og gruer meg før hver ul fordi jeg har mistet noen ganger før vi fikk det til og fordi de sa dette..

Kjøpte en liten prematurbody her om dagen og angrer som en gris nå.. Tror alt er galt.. SYns du skal ringe til sykehuset jeg.. Hvorfor vente? Det er lurere som v i sa i sist graviditet, å ringe en gang for mye, enn en gang for lite :-)

Skrevet

Hei, ville bare si at det ikke er så rart du er bekymret mtp at det er så kort tid siden du mistet nå sist, og du har vært igjennom mye. Det henger nok en del i :) Jeg var også tvillinggravid sist sv.skap, og opplevde en del blødninger i forhold til det (mistet den ene i uke 7-8). Har også hatt blødning denne sv.skapet, men alt ser bra ut.

Fikk beskjed om at friskt blod ofte ikke indikerte noen fare (kommer ofte fra livmormunnen eller rift i kjeden), men at mørkt el gammel blod burde undersøkes nærmere (kan f.esk komme fra morkaken) men trenger likevel ikke være noe som betyr fare for deg eller babyen. Kommer jo helt an på hvor langt man er kommet i sv.skapet da, for jeg kjenner liv hver dag og det gir meg trygghet (er i uke 25), dersom du ikke gjør det enda, skjønner jeg at du er mer bekymret. I de fleste tilfeller så er det ett varselsignal dersom det er en veldig stor blødning eller smerter i forbindelse med blødning. Har du pratet med legen om dette? Jeg fikk beskjed om at jeg kunne "samle" opp blodet slik at de kunne ta prøve av det, for komme nærmere ett svar på hva det kommer av :-) Dette ble ikke nødvendig i mitt tilfelle, men det er jo noe du kan høre om. Dessuten er det kanskje lurt å ta en blodprøve for å finne ut om du f.esk har lite blodplater (noe som kan gjøre at du blør lettere og mer enn andre).

Er kanskje ikke så dumt med forslaget her ovenfor der du kan kjøpe utstyr slik at du selv kan finne hjertelyden, det gir deg sikkert mer ro :))

Dersom du er veldig bekymret og føler at noe er galt, vil jeg anbefale deg å ta kontakt med føden eller jm, er ikke bra for deg å gå rundt å tenke og bekymre deg hele tiden :-)

Ville bare si at jeg synes du er tøff, det kan ikke være lett å skal bære frem liv så tett etter en dødfødsel! Så flott du føler du får god oppfølging! Det fortjener du :-) Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...