mayaya Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1304067.ece
mamarama og lille banan Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 kanksje vanskelig å få til i praksis? men hadde det vært det hadde det jo vært veldig enkelt og greit for både sjåfør og passasjerer da
mayaya Skrevet 3. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2009 Jepps.. Men her hvor jeg bor da, fx. En campingplass ikke langt unna, som tilsier maasse turister sommerstid.. Turister har ikke busskort. Og siden bussen stopper så hyppig, de kan ikke ha utsalssteder og automater overalt heller??
Gjest Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Det er ikke dumt. Sett ut automater over alt! Det er fullt mulig og bare snakk om en vanesak :-)
Gjest Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Jeg var på ferie et sted hvor de hadde automat på selve bussen der bussene gikk langt uttafor byene, dessuten hadde de en ordning med at alle turister fikk reise gratis med lokaltransport så lenge de bodde på hotel eller vandrerhjem :-)
mayaya Skrevet 3. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2009 Hehe, her hvor de ikke setter opp busskur engang.. Synes jeg ser at de har råd til det ja
mamarama og lille banan Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 det er jo allerede utsalgssteder "overalt" for klippekort i Trondheim, tenker da på Narvesen og 7-eleven. ikke så vanskelig å få tak i. må gå an å selge på campingplasser, vandrerhjem o.l. også?
mayaya Skrevet 3. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. april 2009 Hvis man oppholder seg i sentrum, ja, da er det enkelt
Gjest Skrevet 3. april 2009 #9 Skrevet 3. april 2009 Nei, det krever jo en bevisst satsning på kollektivtransport, og det er det jo mildt sagt labert med bare man er litt uttafor sentrum av de store byene i Norge.
mayaya Skrevet 3. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 3. april 2009 Nettopp. Og en bykommune består ikke bare av bynære strøk hehe
Gjest Skrevet 3. april 2009 #11 Skrevet 3. april 2009 Ikke sant. Men man kunne jo hatt automat på bussene, men det koster jo penger ... og har man valget mellom busskur og automater tror jeg de fleste av oss kanskje ville foretrukket busskur ;-) Vi skulle sendt politikerne våre til Sveits for opplæring. Der har de mange smarte løsninger på ting (kanskje fordi de har en form for direkte demokrati tro?),
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 3. april 2009 #12 Skrevet 3. april 2009 Hadde egentlig vært ganske kjekt, men her jeg bor er de så kjipe at de nå har tatt bort de fleste nattbuss avgangene i helgene så kollektivtrafikken synes jeg suger nå uansett hva de gjør
Sånn kan det gå Skrevet 3. april 2009 #13 Skrevet 3. april 2009 Skjønner veldig godt jeg at sjåførene ønsker dette. Jeg har tatt buss i utlandet, som riktignok ikke var helt kontantfrie (dette var da også en del år siden), men hvor man ikke fikk vekslet. Man måtte da legge riktig sum på en plate framme hos sjåføren, som sjekket at summen var riktig før han så vippet pengene ned en smal sprekk i en "safe" under der som ikke han hadde noen mulighet til å åpne. Var ikke noe problem og man ble veldig fort vant til å alltid måtte ha rett sum for bussturen om man ikke hadde busskort. En kunne også kjøpe hefter med avrivbare enkeltbilletter som ble behandlet på samme måte som kontanter.
mayaya Skrevet 3. april 2009 Forfatter #14 Skrevet 3. april 2009 Slike automater hadde vi før her i byen, men de syntes de var lite hensiktsmessige, så de fjernet dem. De har fortsatt automater som gjør at de håndterer lite da, men litt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå