Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 heldigvis har vi en plan B. føler med dere som ikke har det, for jeg må ærlig innrømme at jeg tok det litt som en selvvfølge at vi skulle få plass. plan B var bare noe helt tilfeldig og FLAX at dukket opp:)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Da er vi to uten plass. Dessverre har jeg ingen plan B fordi gutten min er 3 år og derfor "umulig" å finne dagmamma.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 hva med au pair? Vet om et par som har 3år gamle tvillinger, og de har en thailandsk au pair. Funker fint det. Hun får kost og losji og norsk kurs gratis. er der lovlig, med arbeidsvisum.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Vi hadde au pair til minstemann da ikke vi fikk bhg. Fungerte supert. Vi dro på jobb til kl 8, lange hyggelige morninger i pysj og ingen stress for oss eller de. Hun tok med minstemann til en park ( 30 barn fra kl 10-14.00) noen timer hver dag så han fikk leke med andre barn. Begge barna er utrolig glad i henne. Hun tok også endel husarbeid og lagde middag 2 dager i uken. Jeg hadde noe kortere dager og svigermor passet fast en dag i uken da det ikke er lov å ha au pair som dagmamma. Kan jobb 30 timer i uken. Fikk kontant støtte og slapp bhg utgifter. Vi kommer til å ha aupair så lenge vi har små barn.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Har rett og slett ikke noe eget rom som en au pair kan disponere.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Er det virkelig kommuner i landet som ikke har plass til 3-åringer? Her får du garantert når du er 2, men du kan glemme plass til 1-åringer født etter 30 mars.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 Også kommer politikerne med forslag om å fjerne kontantstøtta fordi de påstår at det er full barnehagedekning.... Grrrr !!!!sier bare jeg. Man ser jo det bare i disse innleggene at det ikke er full barnehagedekning. Tror nok de får la kontantstøtta være som den er i noen år til jeg!!!! Venter spent selv på om jeg får BH plass til den lille. Skal vel komme svar snart nå. Får bare krysse fingrene:)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 Vi bor i Oslo, og har en 3-åring uten plass. Antagelig blir vi tilbudt plass i en slags brakke-barnehage på andre siden av byen etter sommerferien. Men uten bil og andre søsken som skal leveres i sine bhg, blir det umulig for meg å takke ja. Men siden vi har fått tilbudet, har kommunen oppfylt sitt løfte om "full dekning". Jeg vet om flere kommuner som gir et tilbud så langt unna der foreldre bor eller jobber, at de foreldrene rett og slett må takke nei av praktiske årsaker. Men kommunen har jo oppfylt sin garanti.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå