Gå til innhold

Shit.. økonomi helvete..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en vims med økonomi.. men har skjerpet meg masse de siste årene. Samboeren min er egentlig ganske økonomisk, og jeg trodde han hadde lært av mine feil tidligere. men det ser visst ikke sånn ut.

Jeg lovte meg selv og alltid ha kontroll på regninger og få de betalt. Nå henger jeg\vi etter 2mnd. Og jeg aner ikke hvordan vi skal klare oss.

Betaler vi alt vi skylder, så går vi i minus. Uansett hvor mye jeg jobber så føler jeg at vi aldri kommer ajour.

Dette tærer på forholdet også. Idag åpnet jeg vår tredje inkasso varsel. Denne gangen fra et verksted. Jeg trodde virkelig mannen min hadde betalt dette.. (er 2mnd siden)

Alt vi gjør er og krangle om økonomien. Han er fulltidsansatt og tjener ikke så bra egentlig, men er ofte overtid. Jeg har full forståelse for at han er sliten, men får ikke det samme tilbake. Jeg er fulltidsstudent, og jobber 3-4dager i uka, men da korte skift pga skole og slikt. Jeg blir og sliten, og alt dette med økonomien tærer på meg og, jeg aner virkelig ikke hvordan vi skal klare oss.. De kostnadene er sånn som kommer hver mnd. Jeg vet at jeg bør jobbe mer, men jeg er så ufattelig sliten. men uansett hva jeg gjør, så er det ikke bra nok. Jeg jobbet bare 2 skift før, men har nå gått opp til 60%, og syns det er mye, hvertfall når jeg har skole i tillegg.

Er jeg en sutrer? Burde kanskje ikke spørre om det i fare for og få mye dritt, men begynner jo og lure litt..

Jeg vil ikke krangle med han, men det er ikke så lett.

Ikke vet jeg hvordan vi kan bli mer økonomiske heller. Er ikke bare bare betale en regning så fort den kommer, når man nesten ikke har nok til mat engang.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-)
Skrevet

Hei!!

Inngå betalingsavtale med kreditorer. Ring og si hvordan det er - alle kan gjøre en feil. Betal det dere kan nå og ikke mer enn at dere klarer dere, går det da? :-)

Skrevet

du prøver jo virkelig:)

sett opp budsjett for det meste og gjør betalings avtaler:)

ingen ferie i sommer, har dere en hytte dere kan låne?

jobb ekstra i sommer og bruk dette til å betale regninger og legg opp en krise kont som dere ikke rører før det virkelig er krise:)

på denne måten kan dere bruke mindre penger og ha mere fritid og ikke krangle hele tiden:)

er det mulig å kvitte seg med bilen eller å ha en bil?

kjøp first price produkter og spar på strømmen

lykke til:)

Skrevet

bruk sommeren aktivt. kan dere bu billigere/mindre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...