klorin Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Hor får jeg kjøpt tynn overmadrass til sprinkelseng? Pris?
Gjest Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 dry kid overmadrass er kjempe fin... annbefalt av norges astma og allergi forbund! 60*120. den kan du få kjøpt på babyshop...... lykke til=)
Mia29 Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Det fåes sikkert kjøpt flere steder. Men vi kjøpte vår på baby-shop. Den var ganske dyr. Kostet 800 kr eller noe mener jeg å huske. Men den skulle være veldig bra. (Selvfølgelig, mente de jo det i butikken ;o) Trekket kan taes av og vaskes og den fungere som fuktbariære til hovedmadrassen. Dette var visst veldig bra for å unngå allergi og astma og slikt. Mye bedre enn vanlig tisse laken og var anbefalt av både den ene og den andre. (Vi møtte en veldig god og overbevisende selger.) Men tror den er ganske smart. Vi tenker at den er grei å ta med seg å legge i reiseseng og slik også. Samt at den er kjekk når man skal nattamme. Jeg planlegger å prøve å ikke ha på ene grinda på barnesenga, men å binde senga fast i vår seng slik at det blir lik høyde på madrassene våre. Når babyen våkner om natten kan jeg da bare dra overmadrassen til meg når jeg skal amme slik at babyen slipper å måtte legges tilbake i en seng som har blitt kald mens vi har ammet. Så gjenstår det selvfølgelig å se hvordan det fungerer i praksis. Men foreløpig er jeg i alle fall utrolig fornøyd med planen min ;o)
Linnemy og prinsessen Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Jeg anbefaler også Dry kid overmadrass...Koster 649,- på lilleprinsen.no. Har ikke funnet den billigere noe annet sted.
soleia Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 Eg har kjøpt på jysk. Ikea har og overmadrasser til litt over 100 lappen. Desse kan vaskast på 60 grader om uhellet er ute. Synes slike tisselaken verkar litt tette og klamme for baby å ligge oppå. Det har forresten vore oppe i "forbrukerinspektørene" at produsentar betalar astma og allergiforbundet for å få bruke logoen deira og anbefaling frå dei. Det betyr ikkje automatisk at produktet er betre enn andre. Men eg kjenner ikkje til den dry-kid madrassa, så er jo godt mogleg at den er betre, bør jo vere det til den prisen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå