Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er nettopp blitt 1 år. Hun er rå på klatring!

Lærte foøvrig å gå som 11 mnd, når hun var ca 12,5 begynte hun å klatre oppi sofen, opp i lenestolen, klatrer opp ryggen på tripp-trapp stolen, opp i alle senger (bortsett fra sprinkelsenga si) og jaggu klarte hun å komme seg opp i gardintrappa også!

Hun er jo utrolig slitsom.... he, he... pga jeg må følge med 100% hele tiden pga hun klatrer så fort hun kan!!! Broren hennes klarte ihvertfall ike komme oppi sofaen før han var 1,5 år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre begynte å klatre allerede når de var 6-7 mnd. Da var det opp i sofaen som var første mål. Trapper klatret de også like etter.

Skrevet

Hvordan kan han klatre før han kunne gå??? Det er jo fysisk umulig vel?? He, he... det krever jo å kunne stå på beina for å klatre opp en stige liksom :-)

Skrevet

Altså, han kunne allerede stå, og hadde ganske god balanse, men å ikke holde seg fast i noe det var skummelt (han gikk da han ble 14 mnd!), men å klatre, det var liksom morsomt bare det. Ikke fullt så morsomt for mor da som måtte passe på, men det bryr ikke en 8 mnd gammel baby seg noe om.

Skrevet

De reiser seg jo opp før de begynner å gå og aller først reiser de seg opp ved å støtte seg til noe og da er det jo fristende å prøve seg på å klatre opp på det man har reist seg opp ved. Sånn var det i alle fall våre begynte.

Skrevet

he, he... nei dem er ikke kjent for å bry seg så veldig om mors nærver og følelser disse småtassene våres. Har gitt meg hjerteinfarkt en god del ganger denne lille tuppa mi også dem siste 6 mnd...

"lenger-litt-tilbake-til-tiden-da-hun-faktisk-lå-stille-på-ryggen"... he, he...

Skrevet

Ikke sant. Jeg ble innimellom nostalgisk da jeg mintes tiden han fremdeles syntes det å ligge på saueskinnet sitt og kikke på baygymmen var topp :-)

Skrevet

Rundt 7-8 mnds alderen tror jeg.

Skrevet

Begge jentene våre har klatret før de var 1 år, og før de kunne gå.

Rundt 8-9 mnd sikkert.

minstejenta er rå på klatring. Hun er nå 1.5 år og klatrer opp sklia, i trær osv. Full fart, hehe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...