Zitro Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Min er nettopp blitt 1 år. Hun er rå på klatring! Lærte foøvrig å gå som 11 mnd, når hun var ca 12,5 begynte hun å klatre oppi sofen, opp i lenestolen, klatrer opp ryggen på tripp-trapp stolen, opp i alle senger (bortsett fra sprinkelsenga si) og jaggu klarte hun å komme seg opp i gardintrappa også! Hun er jo utrolig slitsom.... he, he... pga jeg må følge med 100% hele tiden pga hun klatrer så fort hun kan!!! Broren hennes klarte ihvertfall ike komme oppi sofaen før han var 1,5 år...
Sånn kan det gå Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Våre begynte å klatre allerede når de var 6-7 mnd. Da var det opp i sofaen som var første mål. Trapper klatret de også like etter.
Zitro Skrevet 3. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2009 Hvordan kan han klatre før han kunne gå??? Det er jo fysisk umulig vel?? He, he... det krever jo å kunne stå på beina for å klatre opp en stige liksom :-)
Gjest Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Altså, han kunne allerede stå, og hadde ganske god balanse, men å ikke holde seg fast i noe det var skummelt (han gikk da han ble 14 mnd!), men å klatre, det var liksom morsomt bare det. Ikke fullt så morsomt for mor da som måtte passe på, men det bryr ikke en 8 mnd gammel baby seg noe om.
Sånn kan det gå Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 De reiser seg jo opp før de begynner å gå og aller først reiser de seg opp ved å støtte seg til noe og da er det jo fristende å prøve seg på å klatre opp på det man har reist seg opp ved. Sånn var det i alle fall våre begynte.
Zitro Skrevet 3. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. april 2009 he, he... nei dem er ikke kjent for å bry seg så veldig om mors nærver og følelser disse småtassene våres. Har gitt meg hjerteinfarkt en god del ganger denne lille tuppa mi også dem siste 6 mnd... "lenger-litt-tilbake-til-tiden-da-hun-faktisk-lå-stille-på-ryggen"... he, he...
Gjest Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 Ikke sant. Jeg ble innimellom nostalgisk da jeg mintes tiden han fremdeles syntes det å ligge på saueskinnet sitt og kikke på baygymmen var topp :-)
Raych Skrevet 3. april 2009 #10 Skrevet 3. april 2009 Begge jentene våre har klatret før de var 1 år, og før de kunne gå. Rundt 8-9 mnd sikkert. minstejenta er rå på klatring. Hun er nå 1.5 år og klatrer opp sklia, i trær osv. Full fart, hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå