Gå til innhold

krem/salve til såre brystknopper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode tips?

Sist fikk jeg anbefalt en salve av legen, som virket utrolig godt. Det er bare at jeg ikke husker hva den het. Kanskje om noen nevner den, så vil jeg huske.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lanacare brystvortecreme som du kjøper på apoteket :) helt super!

Skrevet

Purrelan fra medela. Fås kjøpt på apoteket.

Eller calendula fra helsekosten.

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

det beste alternativet jeg fant var vaselin... var ikke sår en eneste gang etter jeg begynte å bruke det...

Skrevet

Ja, det enkleste er kanskje det beste...?

Var på apoteket og snoka litt, og fant da den jeg i utgangspunktet lette etter (men det viste seg å være en sårkrem ikke "såre pupper krem") Brudelain (eller noe sånt)

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

prøv med vaselin... smør deg en gang om morgenen, og en gang om kvelden.. og etter dusjen... smør godt på knoppen og det brune området rundt.. det er helt ufarlig for babyen å få det i seg også..

hvilke ammeinnlegg bruker du?

Skrevet

Bruker bare ull-innlegg. Lekker ikke, så har ikke hatt behov for andre.

Skrevet

Ville ikke brukt brulidine, er ikke sikkert det er så bra for babyen.

Jeg brukte purelan, for da kunne jeg bare amme uten å vaske vekk salve først

Skrevet

I følge legen kunne jeg fint amme med bruledine, og kommer nok til å bruke den. For å få vekk eventuel infeksjon i sårene.

Og så begynne å smøre med vaselin. Purelan bruker jeg allerede. Syns ikke den hjelper (men nå vet ikke jeg hvor ille det hadde vært viss jeg ikke hadde brukt den da)

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

ull kan faktisk gjøre litt på å tørke ut knoppen... prøv å legge et lomme tørkle imellom i noen dager, og se om du kommer deg... jeg syns heller ikke purelan funket noe særlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...