Heidimoren Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Lillegutt mistet farfaren sin under en mnd før termin. Farfaren het Ola, og vi vurderer å kalle lillegutt opp etter ham. Noen som har tips til navnekombinasjon?
Staark Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Jeg tror at om du tar Ola som andre fornavn så vil folk fort forveksle det med Olav. Og det blir litt rar uttale om det blir navn nr 2. (Hans Ola, Per Ola, Emil Ola, ) Ola er forøvrig ellers et navn jeg liker veldig godt. Et norsk og mandig navn
JenteOgGutterMamma! Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Lars Ola heter min bror! :-) Ellers kjenner jeg en Bjørn Ola.
*venter maigutt* Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Så koselig at dere vil kalle han opp etter farfaren! Vi skal kalle opp vår gutt etter farfaren til samboeren min vi. Hva med Ola Andre eller Hans Ola? Personlig synes jeg det er best med bare Ola.
Heidimoren Skrevet 3. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2009 Tusen takk for svar dere=) Betyr mye for oss dette her. Jeg er helt enig, Ola er finest når det står alene. Men siden det fortsatt bare er 2 uker siden svigerfar døde (kom veldig veldig brått og uventet på), så er jeg litt redd det blir sterkt for familien å få et nytt mnsk til verden med nøyaktig samme navn som svigerfar... vet ikke helt jeg... vanskelig dette her. Får ikke diskutert det med min samboer siden han er midt oppi sorgen fortsatt naturligvis. Noen som har forslag til andre navn som ligner på Ola, som feks Olai/Olay, som dobbeltnavn...?
Anastasia_ønsker3 Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 Hvorfor ikke bare kalle han Ola? Synes faktisk det er ganske fint. De gamle navnene er tilbake. Da vi fikk vår siste, som vi kalte Ludvig. Var det mye uenighet, fordi min kjæreste ville ha dobbeltnavn. Men hva passer til Ludvig? Det ble bare det navnet, fordi vi fant ikke på noe annet. Jeg er dog litt mot dobbeltnavn. Men hva med f.eks: Hans Ola (det var det jeg kom på.....)
Heidimoren Skrevet 3. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 3. april 2009 Ja, samme her. Aldri vært noe glad i dobbeltnavn=) så vet ikke helt hvorfor jeg har hengt meg opp i det å ha Ola som mellomnavn... Kanskje vi til slutt ender opp med bare Ola. Begynner å venne meg til det nå=) Takk for tips! =)
MrsV Skrevet 4. april 2009 #10 Skrevet 4. april 2009 Har en tidligere nabo som heter Ben Ola. Synes og Lars Ola er fint
Vestlandsspire Skrevet 4. april 2009 #13 Skrevet 4. april 2009 Uff, så trist! Skjønner godt det dilemmaet med at dere er redde for reaksjonen så snart etter, men hva med å høre med de andre i familien? Spør hva de mener om at dere gjerne vil kalle minsten for Ola, for å hedre han som nettopp gikk bort. Hvis de føler at bare Ola blir en for sterk påminner, så kanskje Olai eller Ole kan være et godt alternativ. I fremtiden vil de nok bli glade for at dere velger å kalle opp, selv om det akkurat nå føles litt brått. Masse lykke til
reserbolla - mamma til 2 Skrevet 4. april 2009 #14 Skrevet 4. april 2009 Jeg ville gått for bare Ola eller Ole Alexander hvis det skulle være en variant med dobbeltnavn
trippelmamma:) Skrevet 4. april 2009 #15 Skrevet 4. april 2009 Emil Olai synes jeg er fint:) Eller feks Trond Olav, Geir Ole, Ole Henrik... Men Ola er finest alene, er litt vanskelig med mellomnavn som ender på A av en eller anne grunn....
Heidimoren Skrevet 7. april 2009 Forfatter #16 Skrevet 7. april 2009 SÅ fint at det var så mange som ville hjelpe oss litt her=) Takk for mange gode tips. Skal prøve å snakke med min sambo om det, og ta det opp med familien når anledningen byr seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå