serin@ Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Postgraduates er master og ph.d? Hva er Mphil? Upper second class honours degree? Lower second class honours degree? Diploma? Hvis noen kan forklare meg hvordan dette henger samme blir jeg veldig glad
Sivalur Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Postgraduates er masterstudenter og ph.d studenter ja. Mphil har jeg aldri hørt om...? Upper og lower osv er karakterene. De er som følger: 1 2.1 2.2 3 stryk 1 heter 'First class degree' og er beste karakter. 2.1 blir upper second class og er 'nest best' - regnes som veldig bra 2.2 blir lower second class 3 blir third class, laveste ståkarakter. Når det står honours bak, betyr det at man har skrevet en 'hovedoppgave' på siste året. De som ikke skriver oppgaven, får bare karakteren uten honours bak. Sånn var det hvertfall ved det universitetet jeg studerte ved. Diploma har jeg ikke vært borti... ? Med mindre det bare henviser til avgangsdiplomet man får når man er ferdig? Skal du søke på studier i UK? Hvor da?
serin@ Skrevet 3. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2009 Så 2.1 hva tilsvarer det i norske karakterer? Trenger first degree eller upper second degree. Skal søke Oxford uni. Forced Migration Ikke før om 2 år, men med unge i bagasjen er det greit å planlegge litt tidlig!
serin@ Skrevet 3. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2009 Hovedoppgaven -honurs referer da til bachlor oppgaven? Tusen takk
Sivalur Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Hm, nå husker jo ikke jeg det norske karaktersystemet da... du trenger vel karakterene fra videregående når du søker. Jeg hadde studert to år i Norge før jeg søkte til England, og de årene hadde jeg oppnådd laud, er ikke det 2.5 på universitetet? Fra gymnaset husker jeg ikke engang hva jeg hadde, er visst litt mange år siden.. men vil tro du trenger et sted nærmere 5 da kanskje, i snitt fra gymnaset. Husker at da jeg søkte, så skrev jeg en forklaring på de norske karakterene som jeg la ved søknaden, og så fikk de bedømme selv om det var ok. Jeg var den første norske som søkte på akkurat det kurset da, men det var jo andre norske ved universitetet, rart at det ikke var noe system for det. Tror det greieste er å forhøre seg med Oxford om de har noe system for norske søkere. Der jeg gikk var det hvertfall sånn at karakterene gikk opp til hundre. For å stå (få 3) måtte du ha 40. 2.2 var 50, 2.1 var 60 og 1 var 70. Honours er hovedoppgaven på bachelorgraden ja. Tror ikke den er like omfattende som en hovedoppgave i Norge, hvertfall ikke den gangen, men nå har vi vel gått over til bachelor og master i Norge også, istedet for Cand.mag osv. Jeg skrev hvertfall en oppgave på rundt 70 sider og det var nok. Oxford høres supert ut, jeg var der en gang på besøk hos en venninne som tok en master der. Det er jo sånt man ser på film, med flotte store spisesaler og slikt, kult..
Gemini77 Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Honours er et påbygg av bachelorgraden. Man er ferdig med 3-årig bachelor og honours er en oppgave som tar i underkant av et år ca etterpå. En mellomting mellom bachelor og master kan du si.. En 4-årig utdannelse blir det med honours..
*Little Miss Sunshine* Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 Postgraduate er etter du er ferdig med første utdanning (bachelor), så ja er p. hd og master grader Mphil er master of philosophy, du blir det etter endt utdanning på mange humanistiske grader tror jeg.... er ikke sikker, jeg har en Mphys (master of physics). Upper second elle 2.1 er ca B i gjennomsnit, og er som sagt regnet som veldig bra derborte. Lower second er ca. C i gjennomsnitt. Fra dictionary.com er diploma: a document given by an educational institution conferring a degree on a person or certifying that the person has satisfactorily completed a course of study.
Sivalur Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 Gemini: det må være i Norge i tilfelle. Jeg har en BSc with honours fra England, studerte der i 3 år og skrev oppgaven det siste semesteret, ved siden av de andre fagene. De som tok et 4. år - som var et forlenget år og gikk over sommeren i tillegg - fikk en mastersgrad. Men er noen år siden mine studiedager da, mulig det er endret...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå