Gå til innhold

billige matprodukter

Anbefalte innlegg

Skrevet

som er sunn og smaker godt?

vi er blakk;(

blir veldig glad for hjelp:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

First Price har kjempemye godt! De har jo nesten alt nå.. ikke hør på de som sier det er dårlig mat, mye av det kommer fra akkurat samme leverandør som f. eks Bama.

Rema 1000 har sitt eget billigmerke også som har mye bra.

Har du sjekket alle skap og fryseren da? Det er rart hvor mye mat man egentlig har om man ser over litt :)

Skrevet

har mat,men må kutte ned drastisk på alle utgifter viss det ikke skal gå hakkende gale...

tuden takk for svar:)

ka syntes du er best av billigproduktene?

vet at frist prisr skinke, gullerøtter og bleier er bra:)

Skrevet

Vi bruker ofte FP tacodinnerkit, tacolefse, gulrot, paprika, cherrytomater, brus, mais, saft, juice, spagetti, osten og pålegget går til nød (Jeg er kresen til mitt pålegg, men samboeren min liker det)

Masse annet også, som jeg ikke kommer på i farten.

På Rema 1000 har de jo også billig karbonadedeig til 40 kr, evt. vanlig kjøttdeig til 25 kr.

Jeg er også kanskje litt mer skeptisk til kjøttet, men alt annet smaker akkurat likt som dyre merker og det er jo mye billigere. (f.eks spagetti - ingenting forskjell og du får 1 kg til 10 kr i forhold til 500 g sopps til 10 kr)

Vi har ikke barn da, enda og er ikke egentlig blakke heller, men vi kjøper FP også for smakens skyld.

Skrevet

hvor selger de first price produkter?

Skrevet

Bunnpris, Kiwi og Meny ihvertfall.

Skrevet

Skjønner ikke hvor folk er hen jeg, de som sier at first price smaker akkurat det samme som dyrere merker. Man får det man betaler for og det synes godt på produktene. First price er jall og skikkelig billig mat. Smaker som ræva selv.

Skrevet

Vi bruker mye Firsk Price. Veldig bra mat! Synes det er bedre enn kjedenes (f.eks rema) sine billigprodukter. Et unntak er Ica :) Sparer ganske så mye på å kjøpe inn billig mat, istedenfor merkevarer.

Anonym 16:56: Ja det går ann å innbille seg at det smaker værre, men når det faktisk blir produsert hos merkeleverandører... hehe... så sitter det nok i hodet ditt ;)

Skrevet

Synes det meste fra first price er helt greit, bortsett fra en gang vi kjøpte first price hamburgere (en ganske stor rosa pose med hamburgere stablet i høyden, tror det var first price i alle fall), de smakte ikke godt og var skikkelig hårete i konsistensen. Jeg måtte faktisk gi meg og kaste maten etter å ha prøvd å tygge det i meg.

Mulig det var en produksjonsfeil, men har aldri turt å kjøpr dem igjen :D

Ellers er det mye bra blandt billigproduktene er min erfaring!

(og jeg er kresen)

Skrevet

17:05... Det sitter ikke i hode til hun som skriver over her. Hun har helt rett. Hvorfor tror du disse produktene er så billige? Fordi det er nøyaktig samme ingrediensene som i f.eks Gilde? Da er du skikkelig på bærtur. Ja, det er kjente som lager disse produktene, men grunnen til at de er så billige er fordi det blir brukt overskuddet, dvs det som er for "dårlig" til Gilde sine produkter.

Gå i butikken å se på en first price pakke med bacon, den er full av fett og slims. Derfor er det billig!

Skrevet

Underskriver 19:11. Folk må vel skjønne hvorfor de varene er så billige? Eller er det ingen hjemme i toppen:)

Blir det samme som at det du kjøper på Euro pris er i laber stand i forhold til dyrere butikker. Man får hva man betaler for.

Osten til First price smaker ingenting, taco skjellene knuser bare du ser på de, shampoen skummer ikke, geleen (til håret) gir flatere og mer livløst hår enn uten ++ Jeg kunne fortsatt hele kvelden.

First price er annenrangs kvalitet.

Skrevet

Til dere som mener at first price inneholder og har den samme kvaliteten som hos Gilde f.eks: Hvorfor er prisene så mye lavere da? Da kan jo Gilde bare sette ned prisene sine da, på alt? Istedenfor å klistre på et first price merke, eller?

Skrevet

FP og kjedenes billigmerker er så som så, noe bra og noe ikke så veldig bra. men har man ikke penger, så har man ikke penger.

Rema har 5 kg gode kyllinglår til 99 kr i frysedisken, i allefall her jeg bor.

Hilsen kresen og kokk

Skrevet

Årsaken til at merker som first price og coop extra ol er billige er at de kan kjøpe inn varene i store kvanta fra den leverandøren som tilbyr produktet billigst mulig. Så setter de på sine egne klistremerker.

I tillegg kan de for eksempel velge en leverandør med god kvalitet på et produkt i begynnelsen slik at det får et godt rykte for senere å velge en billigere leverandør med ringere kvalitet (hvis man antar at det er sammenheng mellom pris og kvalitet). Du ser ikke forskjell i butikken fordi det er det sammet merket utenpå.

Min erfaring er at noen produkter er ok og andre ikke.

Skrevet

vi bruker mye FP. billig og smaker bra mye av det. tabber vi har kjøpt av det merket er sjampoen, jeg er ikke så glad i skinka hvis dere mener kokt påleggsskinke, og deoen. ellers bruker vi kjøpe juice, bleier, egg, leverpostei (smaker veldig godt), italiensk salat, alt av frukt og grønnsaker i det merket (bortsett fra apelsinene), revet ost, og noen fiskeprodukter hvis jeg ikke gidder å lage selv. og kyllingfileen er bra! store kyllingfileer 120 kr for 2 kg. blir mange middager det:)

ellers hvis du trenger sparetips er det lurt å drøye maten med grønnsaker. f. eks når du steker kjøttdeig kan du ha som vane å ha i løk også. og grønnsaker til maten er billigere enn å spise mest kjøtt. jeg lager ofte gryter, supper eller andre retter med alt i ett for at alle skal forsyne seg med nok grønnsaker. de gangene vi har grønnsaker utenom, ser jeg at både gutten og mannen helst forsyner seg mest av hovedretten.

du kan også drøye med bønner og linser. mye proteiner i, så du kan "bytte" ut noe av kjøtt/kylling med dette.

til de som er hyper i mot FP produkter da, så tviler jeg på at de fleste ville merket forskjell. tanta mi kjøper bare "anerkjente" merkevarer, men merker da ingen ting til at vi bruker FP produkter når hun kommer på besøk. skryter maten langt opp i skyene, og aner fred og ingen fare:)

Skrevet

kremt til kyllingfilet til FP: det er ikke kyllingfliet, det er oppkvernet restkjøtt av kylling som er presset til fileet form:/ Samme som de superbillige fileene i sverige.

Hvis du skal ha ordentlig kyllingfilet, skal de være "små" og være oransje i fargen, og de skal lukte "promp":p Se på fileene til den stolte hane, prior osv, så ser hvordan det skal se ut...

Det er ofte tilbud på DSH og prior, så kjøp i store kvanta da, og frys ned. det gjelder forsåvidt all mat, alt utenom melk og egg kan fryses;)

Skrevet

Jeg får vel svare på spørsmålet ditt og kanskje ikke bare diskutere FB produkter.

Rotgrønnsaker er billige grønnsaker, sjekk også sesongens grønnsaker.

Banan, eple og ellers sesongfrukt er ofte billige frukter

Sjekk prisen på kjøtt og fisk dette varierer veldig fra butikk til butikk. Se hvor mye kjøtt du får for pengene og om du må kjøpe stort så legg på frysen. Kanskje kan du fiske selv?

Potet, ris og pasta er billig så øk dette på tallerkenen og bruk minder kjøtt.

Gjærbakst er billig kost om du baker selv og her får du MYE for pengene. Jeg bakte 6 STORE brød for 30 kroner igår. MYE å spare på å bake skikkelige grovbrød selv og du blir veldig mett av de.

Sjekk billigmerkene opp mot de "vanlige" produktene. Noe er like bra og andre er kanskje ikke. Finn ut selv!

Skrevet

Er en del som er helt greit, spesielt gulrøttene, champinjongen, stekesmøret, eggene, leverposteien, ispinnene med sjokoladetrekk, ketchupen, håndsåpen osv. Masse bra, og det er sinnsykt billig!!

Ting som ikke er bra er tannkremen, tannkostene, TACOEN.

Kyllingfileen har jeg ikke smakt, men den er pumpa med mye vann og salt for å få opp vekten.

Kotelettene var tørre, og det var fullt av små bein i de.

Kjøttdeigen er IKKE bra!Det går nesten ikke ann å hakke den opp, blir bare masse store klumper. Og når jeg brukte 1 kilo ble det like mye som en 400 gram etter den var stekt. Så er nok mye vann, fett, og ting som fordamper..

Men ellers fornøyd med First Price:)

Skrevet

Du burte gå å handle på Meny. Der har de mye tilbud på mange forskjellige ting hver uke. Nå har de feks billig laksefilet på tilbud.

Pluss at de har First Price produkter der :)

Skrevet

tusen takk alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...