Gå til innhold

Brystpumpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange av dere har eller har tenkt å kjøpe brystpumpe? Jeg har ennå ikke født, og dette er min første, så jeg vet ikke hva som er vanlig og hva som er nødvendig å ha. Vet at mange kjøper brystpumpe, men er det virkelig nødvendig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en jente på 16 mnd, og har aldri brukt pumpe. Har aldri gitt morsmelkerstatning heller, kun ammet. Har funket veldig fint for meg, har ikkekjent behov for pumpe.

Du kan jo se det litt an, du trenger det ihvertfall ikke i starten. Kan jo heller kjøpe en senere, om du kjenner behov for det da.

Skrevet

Takk for svar! Tror jeg ser d litt an da :) Er ikke helt billige heller de pumpene har jeg sett.

Skrevet

Jeg har brukt pumpa masse, men det viste jeg jo ikke på forhånd.

Så se det an å dra heller og kjøp en hvis du ser at du trenger det. Skulle du få spreng i starten så er det bedre å håndmelke enn å bruke pumpa for å få unna sprengen. Pumpe bruker du for å samle melk så du kan reise bort eller pappan kan gi mat.

Og hvis du skal kjøpe pumpe en gang, så kjøp for all del en elektrisk en. Manuell er noe herk.

Skrevet

Kan være greit å finne ut hvilken du evt vil ha, slik at mannen din kan dra og kjøpe den mens du ligger på sykehuset, i tilfelle du får problemer... jeg kjøpte heller ikke pumpe på forhånd, men trengte det virkelig! Er ikke alle som kommer i gang med ammingen sånn umiddelbart, og det krevde et par ukers innsats fra meg før vi var ordentlig igang. Takk og lov for den doble elektriske pumpen mannen kjøpte etter fødselen!!

Skrevet

Nei, de er jo ikke det, så kjedelig å ha en liggende ubrukt hjemme, liksom.

I starten er du jo bare sammen med babyen uansett, så da er det mye lettere å slenge frem puppen, dag som natt.

Hadde også planer om å kjøpe da jeg gikk gravid, men på barsel sa de at jeg skulle ikke bry meg om å tenke på det enda, så da la jeg vekk tanken. Kan nok være greiere etterhvert, ifall du skal vekk noen timer og pappaen skal være alene med barnet, da kan det jo være kjekt å ha å gi på flaske, istedet for morsmelkerstatning.

Er uansett ingenting å stresse med, ta det som det kommer, det finnes alltid brystpumper på apoteket om man skulle føle behov for det. man kan også leie, tror jeg(på sykehuset, evt. helsestasjonene) eller kjøpe brukt. Iblant har de også tilbud på brystpumper.

Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Har kommet frem til at jeg venter med å kjøpe en. Ser d heller litt an. Er nok av andre viktige ting man trenger før fødselen :)

Skrevet

siden det tydligvis er ditt første barn, så er de nøye med at du får til ammingen(med mindre du har store komplikasjoner med det) på barsel, så da vil du jo se om du føler du må ha pumpe for å få ut melk eller ikke. (siden jeg så noen her som måtte ha det helt i starten)

viktigste er nok å ha tro på deg selv og at di får til amming og føler deg komfortabel med det, så er rsten opp til tilfeldighetene. Du gjør så godt du kan:-)

Lykke til med fødsel og baby!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...