Gå til innhold

Har hodet festet seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt ett par olabukser jeg har brukt jevnlig hele svangerskapet, har ikke vært noe trange i det hele tatt, helt til for ett par dager siden. Virker som buksene ble to-tre cm mindre i livet over natta. I tillegg så har jeg begynt å få litt stikninger helt nederst i magen, og det føles ut som om magen blir veldig hard inni mellom.

Lillegutt har ligget med hodet ned hver gang jeg har vært hos lege el på UL. Kan hodet ha festet seg? Er 33+1 på vei nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres i alle fall ut som om han har sunket godt ned i bekkenet. Var slik hos meg også. Nå er det så vidt trusa holdes oppe, for magen er så langt nede=) Fikk bekreftet at min var festet på kontroll 36+1. Men da var det en mnd siden sist kontroll, så jeg vet jo ikke helt nøyaktig når han festet seg...

Skrevet

Er fortsatt et par uker til jeg skal på neste kontroll, så får se hva legen sier da. Var i hvertfall veldig merkelig å ikke få på seg buksa som hadde passet helt perfekt dagen før (nesten litt stor til og med..). Føler det er et konstant press på blæra mi da, lurer på om han synes det er gøy å trykke på den ;)

Har egentlig trodd at de ikke festet hodet sitt før helt, helt på slutten av svangerskapet. Men er jo forsåvidt greit å slippe å gå og bekymre seg for setefødsel...

Skrevet

Det høres sånn ut da;) Jeg er 37 + 3 nå, og som andregangsfødene tok det litt lenger tid før h*n festa seg denne gang - men nå er det helt hardt over symfysen, og hodet er godt innstilt i følge jordmor! Jeg har også brukt vanlige bukser frem til for noen uker siden.. Men nå er det stopp - magen er skikkelig nedsunket... Spennende !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...