Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Har en liten jente som ikke spiser grøt. Vi har prøvd både grøt med morsmelk og grøt med vann. Hun gaper opp, men holder bare grøten i munnen uten å svelge. Hun spiser middagsglass og fruktmos. Hun er 7 måneder og har ingen tenner. Noen tips til hva vi kan gi på formiddagen og/eller kvelden istedet for grøt?
blond Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Du kan prøve med brød oppblødt i melk, juice eller annet. Kan også prøve yoghurt med havregryn eller andre gryn. La de svelle en stund før hun spiser det. Har du prøvd å ha litt fruktmos på grøten eller litt kanel?
Gjest Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Arvingen likte kun hjemmelaget. Det blir jo ikke tilsatt jern, men ettersom småen hadde sansen for lever og kjøttsaus var vi ikke bekymret (tok en blodtest på ham da han var 10 mnd for sikkerhets skyld, men alt var ok).
It's all about me Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Har du prøvd grøten fra Hipp? Ingen av mine barn spiser Nestle, men Hipp går ned.
Snabeltann Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Hei. Visste du at avokado er en fullverdig erstatning, eller faktisk mye bedre, enn barnegrøt? Her får du aller mineraler og vitaminer barnet trenger, samt haugevis med naturlig jern.. Avokado brukes i stor utstrekning til babyer både i Usa og Australia. Jeg bodde i utlandet med første mann, og ga dette til han. Avokadoen kan gjerne blandes med litt banan eller fruktmos for å få en litt søtere smak. Du kan mose avokadoen med en gaffel bare, det holder.
Gjest Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Ja, det glemte jeg. Avokado er genialt (gitt at barnet liker det)! Hs tipset oss om avokado og sa det var noe av det beste man kunne gi :-D
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 Tusen takk for gode råd alle sammen Da har jeg fått gode råd som jeg skal teste ut. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå