Tante Gustava Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Har hørt så forskjellig ang om man bør gå til tannlegen når man er gravid. Nå er det så lenge siden jeg har vært der, så burde absolutt vært en tur. Men hvordan er det med røntgen, evt bedøvelse etc når man er gravid? Har ingen plager, så det er ikke noe problem å vente til babyen er ute, men hadde jo vært litt kjekt å få det unnagjort også Noen tannleger, eller andre med peiling her?
Lilly86 Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 etter mine erfaringer så ville ikke tannlegen gjøre noen ting. bare tok en skjekk.ikke røntgen eller bedøvelse eller noe. men ring til tannlegen og hør..
shabby Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Jeg var hos tannlegen forrige uke. Han sjekka tennene mine som vanlig, men lot være å ta røntgen iogmed at jeg er gravid. Får en innkallelse igjen før jul, så han kan ta en grundigere sjekk. D vil si at jeg må batale litt ekstra, da han ikke fikk gjort alt han skulle sist uke.
DiddiDaddi Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Jeg har vært hos tannlegen under begge mine graviditeter, og ifølge min tannlege er det ikke noe problem å ta røntgen. Strålene er langt unna magen, og det er mindre stråling enn en vil få "på seg" under en vanlig flytur. Jeg har også fått bedøvelse begge gangene, det finnes en type som fint kan brukes under graviditet og amming. Dette er ihvertfall hva min tannlege sier, ung ganske nyutdannet dametannlege, tror hun har peiling, jeg har ihvertfall stolt på henne
BarnNr.4 :) Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Forrige graviditet tok jeg både bedøvelse og røntgen. Men når jeg tok røntgen fikk jeg en slags kappe over overkroppen som gjorde at jeg ikke fikk strålingen noen plass. Denne graviditeten her har jeg også tatt bedøvelse. Det er ikke farlig. Jeg var på sykehuset og trakk en tann.. Så det var leger som gjorde det, å reiner med at de har peiling på hva gravide kan ta og ikke.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Jeg var til tannlegen i forgårs for å skifte ut noen amalgamfyllinger. Tannlegen sa at det var ikke noe problem hverken med bedøvelse eller røntgen (får på blyforkle). Det eneste de ikke gjorde på gravide var blodarbeid (trekking, enkel kirurgi), fordi vi trengte det blodet vi har og fordi man er litt mer lettblødd som gravid. For å unngå at jeg fikk amalgam i meg så dekket hun til tanna. Men jeg tenker at jeg hadde ikke dratt hadde jeg vært høygravid for da er det jo ekkelt å ligge på ryggen så lenge!
magen vokser!! Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 ikke noe problem i hele tatt.. så bareta deg en tur til tannlegen du:)
SNURF 5 GUTTER Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 Det er ikkje noko problem men det er dersom det blir snakk om antibiotika behandling. Det er slike ingrep dei ikkje vil ta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå