Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Kommer vel ikke til å gjøre det men jeg er så dritt lei det slitte lyse håret mitt. Jeg har stripet eller bleika det i årevis og det er bare tørt og stygt. Det er liksom en ond sikel når man begynner å stripe håret men nå, i en alder av 25 år, skal jeg bryte den. Har bestemt meg for å la være å farge det mer. Det blir stygt i en periode, når det blir langt nok til å ta bak ørene skal jeg klippe det og kun ha min naturlige farge(som faktisk er ganske fin). Gruer litt for å ha kort hår, men det kan jo være fint det også. Noen ganger synes jeg faktisk mange jenter er finere med kort hår. Noen tips til å gjøre ventetiden lettere? Jeg ser helt jævelig ut på håret nå, orker ikke å se meg i speilet engang
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Om du har råd, går det jo an å klippe det kort og sveise på nytt langt hår da. (Sparer 1-2cm hår for å ha noe å feste det kunstige i). Det er bl.a dette mange afroamerikanske jenter gjør for å ha glatt hår.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Men det ødelegger vel håret? Extentions altså? Jeg trodde det bare slet mer på håret.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Ikke sveis på hår. Det sliter noe helt enormt på ditt eget unasett hva frisører måtte mene om du spør de.Ikke er det pent heller. Ser ut som spaghetti hengende nedover ryggen. Kan spottes ut på mils avstand. Gå til en god frisør. Klipp det til en sparefrisyre, altså en frisyre som tåler å vokse ut. Kur det og farg det i din egen farge. Gå til frisør jevnlig og klipp av det gamle litt etter litt. Fortsett kurbehandlig hjemme. Kjøp gode produkter tilpasset hårtypen din. Spis B vitaminer. Skal se at det om et par mnd er fint. Det vokser jo fortere på våren også. Spis sunt. Det viser igjen på hud, hår og negler.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Håret er jo klippet bort, det er jo bare litt igjen for å feste extentionsen i. Håret vokser ut mens det kunstige henger på enden. Sikkert derfor lurt å ha extentions i din naturlige farge slik at det ikke synes så godt når det vokser ut. Hør med en frisør, kanskje de har noen tips!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Nei, jeg tror ikke extentions er svaret for meg. Da føler jeg at jeg bare utsetter problemet. Jeg har lyst å se så naturlig ut som mulig. Jeg har det liksom bare fått det for meg at jeg måå ha langt lyst hår. Men det er jo egentlig bare tull. Det ser veldig befriende ut å ha sunt sterkt naturlig hår. Men det er bare den venteperioden da:-)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 Afroamerikanere fletter på håret. Har venninner som har det og det gjør utrolig svinaktig vondt og må gjøres hos trente folk som jobbet med den type weave. Ved vanlig extention brukes lim og varme som forsegling.
Sånn kan det gå Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 Kort, kort hår er herlig. Gir en utrolig frihetsfølelse. Jeg har 12 mm og går gjerne ned i 9 mm på sommeren. :-)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #9 Skrevet 3. april 2009 Verdt å vente på Jeg har selv sluttet å farge/stripe håret. Har helt varm mørkebrun farge. Tullet i mage år med alle mulige farger.Fikk for meg at jeg skulle bleke det og farge det veeldig rødt. Da fargen gikk ut fortsatte jeg med å stripe det. Endte opp med alle valører av blondt fra løvegult til champagne. IKKE pent og håret var så tørt at det var som halm å ta i. Klippet av mye og fikk det farget i en fin farge. Fortsatt med masse kur. Skal aldri dit igjen. Det er forresten jeg som svarte med "Spaghetti-hår-teorien" Er bare å være tålmodig. Det vil uansett bli mye bedre når du får klippet det og farget det. Ta det derfra men jeg anbefaler deg ikke å snaue deg helt, selv om det også kan være tøft!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå