Gå til innhold

Bæresele for barn på 9 kilo og oppover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til syden i mai å det har vært veldig enkelt å bare plassert jenta vår i en bæresele når vi er på flyplassen. Men frykter for at hun vokser ut av den før vi drar. Bæreselen vi har er maxvekt 10 kilo. Hun er nå 8400 kilo.

Noen som hvet hvor jeg kan kjøpe bæreseler for litt større babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes masse typer som går helt opp til barna er 3-4 år. Jeg har patapum baby, den tror jeg holder til 18kg, og det finnes også en toddler-versjon for større barn (over 1,5 år). Manduca kan brukes i hele bæreperioden, denne er de mange som skryter av. Gå inn på www.tettinntil.no, der har de en oversikt over alle mulige bæreseler, med informasjon og anmeldelser fra brukerne. Du finner sikkert noe du liker!

Skrevet

www.lotusbarn.no har et veldig godt utvalg.

Skrevet

... men jeg tror ikke det finnes bæreseler for babyer som veier 8400kg, så jeg håper hun veier 8400 gram. :)

Skrevet

Manduca-selen er veldig god til både mage- og ryggbæring, og kan brukes opp til 20 kg. Jeg kjøpte en igår, og er veldig fornøyd. God å bære i, men ikke altfor komplisert å få på (ingen knyting)

Skrevet

huff ja, liten skrivefeil der. Hun veier 8400 gram vettu :)

Tusen takk for svar, finner nok noe nå:)

Gjest yrild
Skrevet

Vi er også veldig fornøyd med Manduca, men lillemann er bare litt over 6 kg så det gjenstår jo å se hvordan det blir når han blir tyngre :-)

Skrevet

Var mange fine bæreseler på lotusbarna, men fant ikke noen der barnet kunne sitte forovervent. Alle sammen var det slik at barnet måtte sitte vent mot kroppen til den som bærer. Tror jenta mi liker bedre å sitte forovervent, da kan hun jo følge med på alt som skjer...ikke bare se på meg liksom :)

Skrevet

Jenta mi er 8 mnd, og vi skal også til syden i mai. Vi har en mei tai bæresele, og er veldig fornøyd med den. Den er kjøpt gjennom Lotusbarn, og ja - det stemmer at hun bare kan sitte inn mot magen, men det betyr ikke at hun ikke får med seg det som skjer! Hun ser godt opp fra selen, og får med seg alt som skjer på sidene og bak oss. Samtidig får hun øyekontakt med den som bærer, og vi kan snakke og kose oss. Ikke sikkert den passer for alle, men jenta vår elsker å sitte i den - selv om hun sitter mage mot mage :)

Gjest yrild
Skrevet

De bæreselene som er "bra" for barnets skjelett kan du ikke bruke fremovervendt fordi det ikke helt lar seg gjøre... du kan evt knyte med sjal (jeg synes det var helt umulig.,.. har ikke nok tålmodighet). Med Manducaen kan du jo ha barnet på hofta...?

Jeg skjønner deg veldig godt. Har en utrolig nysgjerrig krabat selv, men han ser godt i Manducaen selv om han sitter på magen min og kun kan se til siden og så sover han godt inn til Mammas bryst :-)

Skrevet

Vi har en Basson bæresele, og den varer opp til 20 kg. ikke er den dyr heller, betalte 299 for den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...