Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to katter, er det noe "feil" å ha katter når man går gravid? Nevnte det for legen på mandag, men ho visste ikke helt, men jeg måtte ta en ekstra blodprøve... Ikke at jeg ble så veldig klok av det...

Har hørt at det kan være noe med avføringen eller noe, så det tar samboeren seg av... Og de er jo mer ute enn inne...

Jeg bekymrer meg kanskje for mye her ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! såvidt jeg har skjønt så er det ikke noe galt i å bo med katter, men man skal holde seg unna kassen og avføringen, og man skal ikke "kline" så fælt med dem, og ellers være ekstra påpasselig med å vaske hender mellom katteklapping og matlaging/spising feks. har du utekatter og normal håndhygiene vil jeg tro du er ganske safe. :)

Skrevet

takker for svar! :)

Er jo så mange "bør ikke må ikke" at man kan bli smårar av mindre...

Men da går nok detta finfint :)

Skrevet

Man skal passe seg i forhold til Toxoplasmose. Er veldig farlig i forhold til forsteret, spesielt tidlig i svangerskapet. Og man vil som jeg kan skjønne selv ikke merke noe til det om man skulle bli smittet. Er viktig som sagt å holde seg unna avføringen/kattekassa.

Skrevet

Hei! Jeg har også en pusekatt som jeg er veldig glad i, hadde vært fælt å ikke få kose med henne på 9 måneder... :( Så jeg har sjekket dette nøye, og også spurt legen min. Hun sa bare at jeg ikke skal tømme kattekassa, og så tester vi for toksoplasmose neste gang jeg skal inn og ta blodprøver. Fant veldig mye nyttig info om det her:

http://www.dooa.no/faktasider/k_toksoplasmose.html

Veldig nyttig info, og der kan man faktisk se at bl.a dårlig stekt/kokt kjøtt er en større risiko enn pus :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...