Holly❄️ Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Kjente d når jeg leverte ungene i bhg, jeg bøyde meg ned for å legge noe på en hylle, og da kjentes det ut som at ryggen min knakk i to! Klarte så vidt å reise meg fort opp, og sto og lente meg inntil veggen... barnehagetantene ble jo forskrekket, men den ryggen min er helt snål. Ikke første gang det har skjedd... Da visste jeg at turen til bilen ville bli lang. Går greit noen steg, så blir d så vondt at jeg må stoppe... og så roer det seg, og jeg kan gå litt til. Satt meg i bilen, og når jeg kom hjem stod jeg 5 min uttenfor trappa vår, siden ryggen igjen låste seg. Følte meg veldig smart der jeg sto... Satt meg i stolen når jeg kom hjem, og har gått litt frem og tilbake. Merker at det skjer når jeg bøyer meg såvidt fremover... Nå skulle jeg bære ut et fat her, og da skjedde det igjen, så jeg mistet fatet i gulvet...Klarte så vidt og få tak i bordkanten så jeg klarte og stå oppreist igjen. nå ligger det brødsmuler overalt, med et knust fat på gulvet. Og her sitter jeg.... Har en fot lenger enn den andre, og derfor litt skeiv rygg. Hadde kraftig bekkenløsning/låsning med begge barna. Plaget endel etter siste svangerskap, enda det snart er 3 år siden... Er det nerver i klem eller??
Nemo_80 Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Kan høres ut som skiveforskyvning dette. Om det er tilfelle skal du helst ikke sitte og ihvertfall ikke bøye deg fremover. Prøv å vær mest mulig i bevegelse eller ligg evt flatt. Gå turer i ulendt terreng for å forsiktig løse litt opp i ryggsøylen. Forhåpentligvis slipper det taket etter noen dager. Når du er blitt bedre er det viktig at du får bygget opp kjernemuskulaturen gradvis og at du får tøyd skikkelig ut de ømme musklene dine. Det er nemlig det som er årsaken til at dette skjer. Gjør pilates/yoga og få evt henvisning til fysioterapaut/kiropraktor fra fastlegen din. Viktig å ta tak i dette så tidlig som mulig slik at du ikke ender om med prolaps og gjerne store problemer resten av livet. Om du har mulighet, få mest mulig avlastning med barna. Tunge løft bør helst unngås. Lykke til og god bedring :-)
Holly❄️ Skrevet 3. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2009 Huff, da det hørtes ille ut... :s Føler det hjelper på når jeg sitter kjenner jeg, men det er når jeg går eller bøyer meg bare såvidt at smertene kommer skikkelig! Utrolig ubehagelig, nesten så jeg skvetter til!!
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Jeg har også hatt noe sånt. Det kjennes rett og slett ut som ryggen knekker i to! Grusomt ondt, og jeg kunne også gå bare noen skritt av gangen før jeg måtte ha pause. Jeg sjekka det på legevakta og fikk beskjed om at det var en vridning i ryggen som bare måtte gå over av seg selv. Fikk masse smertestillende da..... Da fikk jeg i alle fall slappa av i musklene! Blir anspent av å ha vond rygg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå