Gå til innhold

Har visst undervurdert sønnen min jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er strax 20 mnd og bruker av og til to ordssetninger, men som regel bruker han bare ett og ett ord. Snakker nok så rent. Litt problemer med s og r. Han har en god forståelse, og gjør det jeg spør han om.

Trodde allikevel at han var litt sen med å snakke, vet ikke hvor jeg har fått det fra, men jeg innbilte meg at man kunne snakke litt mer sammenhengende på denne alderen. Vet det er veldig individuelt og alt det der...

MEN Poenget.. Var i barnehagen på foreldresamtale, da sa ped.leder at min sønn var en av de beste de hadde i språk på den småbarnsavdelingen... Min sønn er født i august.. (det er 4 andre som er født jan-mars samme året...) Fortalte ikke henne at jeg følte han var så sen... men ble litt flau av mine tanker... tenk å undervurdere sønnen min.. fikk meg til å reflektere over hvilke forventninger jeg har til han. Etter dette føler jeg at jeg har fått et anna perspektiv på ting. Heller glede meg over det han kan her og nå, istedet for å fokusere på det han ikke kan....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, leve litt i nuet er tingen:)

Fin påminnelse til oss alle tror jeg...

Skrevet

Jeg fikk også høre at jenta mi har godt språk i barnehagen, hun er på din sønns alder.

Det er kjempemoro å høre sånt fra andre, selv om jeg ikke var bekymra for språket hennes er det alltid moro å høre fra de med mye erfaring at hun er flink :)

Jeg merker at det kommer mange nye ord etter de dagene hun har vært i barnehagen, så det er nok et positivt sted å være med tanke på språkutvikling!

Hilsen stolt mamma til ei jente som stadig imponerer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...