Lilleklumpen Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Merket etter sex at jeg hadde blødd litt, gikk på do etterpå og det kom ganske mye i doskåla! Siden det har det avtatt for hver gang jeg har vært på do. Ikke hatt blødninger i graviditeten ellers. Morkake oppe og bak. Murringer og noen kynnere, men ikke skikkelige tak. Er bortreist, men har fått time hos lokal jordmor snart. I mellomtiden lurer jeg på om noen har opplevd det samme? Er ganske bekymra.
BabyBlue Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Jeg har opplevd det samme, men ikke etter sex...det bare kom av seg selv. Men undersøkelsen viste at alt var ok, tror jeg også hadde dette i uke 32. De sier at det ikke er uvanlig å blø etter sex. Lykke til
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Kontaktblødning er ikke uvanlig ved svangerskap. Og er som regel ikke farlig. Dersom du har morkake ved livmorhalsen - bør du få dette sjekket. Hadde selv liten blødning i går. Men ikke i forbindelse med sex. Dro inn til føden for en sjekk. Det viste seg at jeg blødde i fra slimhinnen, og at det var ingen fare for bebisen. Årsaken kan være forskjellig, det kan oppstå ved at slimhinnen endrer seg (vokster og strekker seg) iløpet av svangerskapet. I alle tilfeller, så tok de en celleprøve, for å sjekke at det ikke var det. Tror du kan slappe av. Så lenge du kjenner liv, og ikke har begynnende rier.
Lilleklumpen Skrevet 3. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2009 Takk for gode svar. Har vært hos jordmor, fin fosterlyd og bevegelse som normalt. Hun skjekket livmorhalsen, akkurat da hun gjorde det tok mensenmurringene seg litt opp. Hun sa det ikke trengte å bety noe og at det ellers ikke var noen merkbar åpning. Hun sa vi skulle se det an, hvis blødningene gir seg helt var det nok bare en kontaktblødning i forbindelse med samleie og ikke noe å bekymre seg for. Hvis de ikke gir seg skulle vi dra til ny skjekk. Har vel mest trua på det første, så da kan jeg slappe litt mer av:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå