Gå til innhold

hva er det aller beste prevansjonsmiddelet? IKKE p-piller

Anbefalte innlegg

Skrevet

er spiral bra?

vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er foreløpig veldig fornøyd med p-stav.

Men har foreløpig ikke tatt den ut enda da.

Skrevet

hvorfor funker den? vondt å sette inn? dyrt?

Skrevet

Hehe, lurte på p-stav men det var visst et lite kirurgisk inngrep og da mistet jeg interessen. Du får lokalbedøvelse og så fører de den inn med nål, men de må snitte litt i huden når den skal ut igjen :/

selv har jeg spiral. Kobberspiral. Synes det er veldig greit, men var litt vondt å sett den inn. Mest ubehagelig kanskje.

Skrevet

hormonspiral- sikreste prevansjonsmiddelet på markedet, likestilt med kvinnelig sterilisering. Det har også ført til at jeg ikke har mensen lenger:)

Var ubehagelig å sette inn, men ikke vondt.

Skrevet

P-staven koster 12-1300 kr pluss legetimen for å sette den inn. Den kan da sitte i 3-5 år avhengi av merke.

Det lønner seg å gå til gynekolog eller forhøre om legen har gjort det tidligere for å få satt den inn :)

Østrogenfri, så man kan amme med den. Generelt sett samme type som Cerazette.

Så jeg har derfor heller ikke mensen :)

Skrevet

og ikke vondt heller :) Får lokalbedøvelse :)

Skrevet

Hormonspiral. Jeg må ikke under noen omstendighet bli gravid og hjertespesialist på Rikshospitalet sa da at hormonspiral er det sikreste.

Er ubehagelig å sette den inn, men det går kjempefort. Noen sekunder. Hadde litt mensmurringer etterpå. Nå har jeg ikke hatt mensen siden før jul. Herlig!

Anbefaler imidlertid at du setter den inn hos gynekolog. De kan sjekke etterpå med ultralyd at den sitter riktig. Hender at fastleger setter de inn feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...