mto2 Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Min feil som ikke lokka døra ordntlig... Men hva gjør jeg nå? Hun har tydelig fått slag mot hodet, har i alle fall 4 kuler. Hun roet seg raskt og leker fint nå, men er det noe jeg bør observere bortsett fra evt. kvalme og hodepine? Hun er nesten ett år.
Vinden blåser Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Ville nok bare passet på at hun ikke virket kvalm, smertepåvirket, svimmel eller liknende..og ville ikke lagt ho for å sove på noen timer... men det er jo avhengig av hvor lang/hard trapp det var snakk om og da... ellers kan jeg bare si at jeg selv har hadd en unge som datt ned en lang trapp når han var liten, gikk helt bra..fulgte bare med om overnevnte symptomer... men nå slo han seg veldig ofte da..og stort sett i hodet...har så mange arr at det burde ikke være mulig...
Vinden blåser Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 http://www.klikk.no/helse/barn/article340072.ece
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Lillesøsteren min ramlet (trillet) ned trappa hjemme da vi var små. Det gikk faktisk fint, men hun hyla jo selvfølgelig som en stukken gris akkurat der og da. Tror hun var 3 år eller noe sånt jeg, så litt eldre enn din da. Jeg hadde vært mest engstelig om datteren din ikke gråt/hylte der og da - gjorde hun det? Som hun over her sier: Følg med på allmenntilstand og evt. om hun blir kvalm og kaster opp. Da kan det være hjernerystelse.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Jenta mi falt ned halve trappa da hun var rett under året (tror jeg det var, krype kunne hun i alle fall) og jeg fikk hele panikken. Ringte legevakten og de sa som de over hvilke tegn jeg skulle se etter og om de ikke dukket opp var alt "greit". Og greit gikk det ;o) Ikke ble jeg peisa barnevernet på heller, hehe (alt man tenker på i sære situasjoner altså).
Gjest Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Du kan jo se etter forandringer i pupillene. Jeg mener å huske at hos voksne mennesker kan reaksjonen på hjerneblødning komme etter flere timer, mens hos små barn vil man se reaksjonen raskere. Sånne ulykker er jo veldig vanlig og det går som regel veldig greit. Personelig hadde jeg nok bedt om å få henne undersøkt av en lege. Vi hadde et liknende uhell hjemme hos oss og jeg tok barnet med til lege.
Gjest Gul stjerne Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 Må bare kommentere dette, da jeg tror du har fått feil informasjon. Min lille lå akkurat på observasjon over natta på ullevål etter fall i barnehagen. De ville ha ham til observasjon fordi reaksjonen kan komme 6-8 timer etter fall på små barn. Han var i underkant av 18 mnd da det skjedde. De vekte ham hver annen time og lyste i øynene, for å se om reaksjonen var normal. Til tross diger donaldkul i panna, alt gikk bra.
Gjest Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 Nei, samme informasjon jeg fikk det? Jeg fikk beskjed at om ikke reaksjonen var kommet innen 24 timer var alt sannsyneligvis greit.. Min var også til observasjon over natta
animal Skrevet 3. april 2009 #9 Skrevet 3. april 2009 Det aller viktigste du må observere er bevisstheten, så om hun blir sløv, lite kontaktbar osv, så må du reagere raskt. Må også være obs på kvalme, svimmelhet og hodepine. Tror nok jeg ville fått sjekket henne hos en lege for sikkerhets skyld ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå