Bella mamma Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Hvilket forsikringsselskap bruker dere? Og hva betaler dere? Ble litt inspirert av den forsikrings tråden, da jeg selv har 1 barn forsikret gjennom gjensidige (betaler kr 2600 i året). Har nå fått en til og er veldig usikker på om jeg skal forsikre han og eller om jeg bare skal avslutte forsikringen på min eldste.. Nettopp pga det de sa på God morgen Norge.. Leste mange innlegg der dere skriver at det koster 50-100 kr i mnd å forsikre barnet deres, men hvis jeg skal ha forsikring på begge barna mine, så koster det 5200 i året, altså nesten 450 kr mnd.. Ikke at det er så veldig mye da, men de som forsikrer barna sine for 50 kr mnd, hva dekker egentlig den forsikringen? Derfor lurer jeg på hvilken forsikring dere har valgt og hvor mye dere betaler?
Gjest mphs Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Da har du kanskje utvidet forsikring for vi betaler 1800 kr i året i gjensidige. Vi har bare forsikring på første ungen og ikke andre. Tenkte det var greit å videreføre den vi allerede hadde. Føler vi da havner midt mellom. Vet ikke om det alltid kommer til å forbli slik, men akkurat nå er det det vi har kommet frem til.
Renate :-) Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Har samme forsiktring som deg i gjensidige, jo klart det er litt penger, men det er tross alt barna vår det er snakk om her..... Å forsikre bil og sofaer er det ingen som stusser på nei det blir for dumt spør dere meg å skulle spare penger på slikt, men klart en kan se seg om etter billigere alternativer men disse forsikringene dekker svært sjelden like godt... Det er ofte stor forskjell om d f.eks får betalt fra forsikringen når barnet ditt er innlagt på sykehus eller ikke..
AO3 Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Vi har forsikring gjennom fagforeningen, jeg tror det er i Vital. Jeg skal ikke si summen helt sikkert, det er sambo som betaler den - men jeg tror vi betaler i overkant av 1000kr i året for ett barn. Da har vi fått ganske mye rabatt pga andre forsikringer og ikke minst fagforening (vi er begge medlemmer av Akademikerne).
Nemo_80 Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Nå er det jo ikke akkurat slik at barnet er mindre utsatt for at noe skulle skje fordi du har forsikret det. Skaden er jo den samme uansett, så å si at de som velger å ikke kjøpe barneforsikring ikke tenker på barna blir jo helt feil. Det finnes mange måter å sikre seg øknonomisk på og en av dem er å betale for en barneforsikring. En annen måte er å heller spare de pengene i fond eller på høyrentekonto. Da har du ihvertfall pengene klar til utbetaling når du trenger dem uten å måtte bevise noe som helst.
tintafant-m/2 jenter Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Jeg betaler 398 i kvartalet for mine 2 i ACE. Jenta mi ble innlagt på sykehus i nesten 2 uker. Fikk utbetalt 500 kr dagen fro dette ved å kun legge ved legerklæringen. På den måten er man sikret en del dagpenger om man ikke er i jobb. her fikk jenta vår en skikkelig premie av de kronene siden hun var så flink på sykehuset. Topp service hos ACE i hvert fall
babyfrøken *mamma* Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 Egentlig blir jeg ofte litt trist av å lese disse barneforsikring-eller ikke-trådene, for det virker som veldig mange ikke kjenner til den aller viktigste grunnen til å forsikre de små.. Dersom de blir uføre som følge av sykdom eller ulykke før de fyller 18 år, blir de nemlig minstepensjonister resten av livet. Det er absolutt ikke mye å leve av!! For ikke snakke om å bygge et liv på.. Så for oss er det HELT uaktuelt å ikke forsikre, for selv om vi også sparer i fond og på konto til henne, klarer vi aldri spare opp 1-2 mill som utbetalingene ofte er på. En god barneforsikring trenger ikke koste mer enn ca 150kr mnd. (sparebank 1 og Gjensidige har iallefall gode forsikringer)
Gjest Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 Vi forsikrer barna våre for å sikre de en trygg økonomisk fremtid i tilfelle varig uførhet. Tror mange kanskje blander kortene litt og tror vi forsikrer for at barna skal få hjelp. Ø-hjelp får alle. En trygg økonomi må vi sikre de så de ikke blir minstepensjonister i tilfelle de blir varig ufør. I tillegg ønsker vi å sikre vår egen økonomiske situasjon i tillfelle den ene av oss må ta seg av sykt barn over lengre tid. Og noen ganger må man kanskje bygge om hus evt flytte, noe som forsikringen også dekker.
Gjest Skrevet 3. april 2009 #9 Skrevet 3. april 2009 Glemte å skrive at vi betaler 2200,- x 3 barn da vi betaler ekstra for ekstra utbetaling etter fylte 18 år hvis de blir varig ufør.
Bella mamma Skrevet 3. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 3. april 2009 Jeg forstår veldig godt det med hvis de blir uføre osv. Men i dine penger og god morgen Norge sa de jo også at det skal veeeeeeldig mye til for at et barn/ungdom blir erklært ufør.. Men hvordan klarer man å skille ut de gode forsikringene fra de dårlige/mindre gode? Jeg hadde en gjennomgang med flere forsikringsselskap for å prøve å finne den riktige forsikringen som vi trenger til barna våre, og jeg ble bare så forvirra at jeg til slutt bare valgte den dyreste... Men er det den beste? Har ikke peiling!!! Så er det noen her som har satt seg skikkelig inn i dette og forstår alt?
Gjest Skrevet 3. april 2009 #11 Skrevet 3. april 2009 Akkurat forsikringer styrer samboeren med, men han har valgt en som dekker det "meste" og der de har godt rykte på seg når det kommer til utbetalinger....( sånt kan sjekkes). De forsikringene er kansje ikke rimeligste, men det er vel verdt det synes vi, selv om man klarer seg uten også, men greit å ha noe ekstra i bakhånd som kan lette økonomien hvis noe skulle skje, så man slipper å stri med både den og et sykt barn.
kulepenn Skrevet 3. april 2009 #12 Skrevet 3. april 2009 det er viktig å merke seg at ikke alle de billige barneforsikringene har med uførekapital og uførepensjon. Storebrands utvidet barneforsikring er kommet ut best i test 2 ganger på rad. Den har med alt!!
Raych Skrevet 3. april 2009 #13 Skrevet 3. april 2009 Vi betaler 180 kroner per mnd for 2 barn. Har forsikring gjennom Terra. Denne forsikringen dekker det meste. Sykdom, ulykker, tannbehandling, briller, død, sykelønn for foreldre der barnet må være på sykehus og må ha med en forelder, ombygging av hus etc. Det er vel bare medfødte sykdommer som ikke dekkes av denne forsikringen. Vi har hatt forsikringen siden barna var 3 mnd. Sykdommer oppdaget etter at forsikringen er tegnet (selv om de kan være medfødte) blir dekket av forsikringen. Vi synes vi har fått veldig gode tilbud på forsikringene våre, men vi har alle samlet hos Terra og det gir oss "kvantumsrabatt":)
Raych Skrevet 3. april 2009 #14 Skrevet 3. april 2009 Glemte å skrive at forsikringen også dekker uførhet hos barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå