Gå til innhold

Litt sårt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter mitt første barn nå med en samboer som har to barn fra før. naturlig nok er jeg spent og synes alt fra å kikke på klær til å vente på å kjenne det første sparket og utrolig spennende. siden han allerede har to fra før er det selvfølgelig ikke det samme for han som for meg. men han gjør det så forbaska tydelig. her om dagen lurte han på om jeg hadde kjent at det sparka enda og jeg svarte nei som sant er. og fikk liksom tilbake at "Ja, ja det er jo det samme for meg, jeg har kjent det før uansett så er ikke akkurat så spennende." og når det er snakk om fødselen i seg selv så er det liksom ikke noe som har noe å si, for han har vært med på det før så som han sier kommer det bare til å bli spesielt for "meg og min familie". Det er helt greit at han har fått barn før, men han kan vel vise litt interesse for det? eller i det minste late som så jeg slipper å føle at jeg er bare 3. i rekka så jeg har egentlig ikke noe å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff, dette var utrolig trist å lese.

mannen min har også to barn fra før av. men han viser stor interesse for barnet i magen.for et par dager siden kunne han kjenne utenpå magen at barnet sparket og han ble så stolt og glad, men jeg kan trygt sette meg inn i hvordan du føler det likevell, og det hadde blitt så sårt for meg om min mann hadde sagt og vist meg ting på den måten at jeg hadde slutta å engasjere han i svangerskapet mitt. jeg hadde ikke sagt mer ang babyens bevegelser når de kommer, ei heller ang ultralyd osv.

for da tror jeg at han kommer til å vise at han faktisk bryr seg, at han innser at han går glipp av noe, for kanskje du forteller han alt som skjer med kroppen nå. la det vær...og se om det hjelper.

kanskje han er litt sjalu? siden dette er din første, og han gjerne skulle delt det med deg på en måte.

eller så kanskje han skal virke litt tøff ovenfor deg og skal liksom kunne dette nå som han har opplevd dette før.

trenger ikke ha noe med deg og baby å gjøre iallefall. han er kanskje bare utrolig korttenkt når han driver på sånn.

Skrevet

AKKURAT det sa mannen min når jeg var gravid også. Det sårer så jævelig langt inn i hjerterota. Men du må si ifra nå, hvis ikke vil han fortsette sånn resten av graviditeten. I etterpå klokskapens lys tror jeg at mannen min gjorde det av tre grunner:

1. han var usikker men ville fremstå som så erfaren og proff. Du er uvitende og jeg skal lære deg alt. Veldig opptatt av at andre folk fikk inntrykket av at han var den perfekte og erfarene faren for særkulls barnet.

2. Han fikk en reaksjon på at han ikke var tilstede når særkulls ble født og ungens 1år fordi eksen ble gravid med han mot han sin vilje. De var ikke sammen og hun ville få han tilbake. De hadde sex og hun sa hun gikk på p piller. Men nei da. Derfor var han ikke så mye tilstede i barnets 1 leveår noe han har drit dårlig samvittighet for, derfor tok sirkus pappaen i han helt av når jeg var gravid og fellesen var liten. Han så ikke at han gjentok tabben ved å ikke bruke tid på vår baby...

3. Han fikk det for seg at det kom til å bli slutt når vi fikk barn fordi han husket hvor forferdelig det var i forhold til biomor. Men det er forskjell når man er i et etablert forhold elsker hverandre og barnet var veldig ønsket og planlagt. Han var veldig redd for å miste meg og usikker på seg selv og ville ikke forskjells behandle hvordan han var med første barnet og andre barnet.

Sier ikke at det er dette som gjelder for din mann, men det trenger i hvertfall ikke være fordi han ikke er glad i deg og deres barn. Min mann ble kjempe flink med fellesen når ungen ble 1år. Mye sjalusi oppstod selvfølgelig siden han hadde gitt særkulls inntrykket av at pappaen skulle være 100% bare hennes hver gang barnet var hos oss. MEn det har roet seg nå og han klarer nå fint å være sammen med begge to, uten å eskludere noen av dem.

Men dette må du ta opp med han, disse mannfolka kan av og til få de rareste innstillinger i hodet uten å fortelle om det og oppføre seg skikkelig rart.

Håper det løser seg og at han skjerper seg...

Skrevet

Jeg tror han gjør det enten for å være stygg, bare for å være stygg, eller han gjør det for å være stsygg fordi han sliter med usikkerhet, sjalusi på vegne av særkullsbarn, frykt for å elske dette barnet mer, siden det er et kjærlighetsbarn med deg.

Det kan være så mangt, jeg ville spurt han om hvorfor han går inn for å ødelegge all kosen rundt graviditeten din, og også spurt om hvorfor han ikke gidder delta.

Ville også ha sagt at det ikke er så lurt å fortsette sammen om dette barnet om han ikke synest at det er spennende og spesielt, for da er det ikke mye vitisi å få barn. Alle barn er ulike og forskjellige. Har flere barn selv og de er jo like spennende og fantastiske. Det er faktisk ikke slik at førstemann utmerker seg og så blir det mindre stas med tiden.

Skrevet

For en dust!!! - hadde jeg bare lyst til å skrive nå, ble skikkelig lei meg på dine vegne. Håpløst og umodent.

Men som de andre her nyanserer det, han har det vel ikke så lett han heller når han holder på den måten. Men det uansett ikke an å oppføre seg sånn! Du må fortelle ham hvordan du føler det, og hjelper ikke det syns jeg nesten dere skulle tatt en tur for å snakke med noen. Her ligger det mye bak som kommer til å skape vonde følelser og bitterhet framover hvis dere ikke får ryddet opp tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...