snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 holder på å bli syk. men har ikke febernedsettende i hus er dette farlig for bebyen i magen??
Mamma_til_isabella Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Det er ikke veldig bra for bebisen!Vil anbefale deg å ta paracet for å få feberen ned!
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 2. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2009 huff da må jeg ut og finne bensinstasjon... ok men vi ikke risikere babyen min, så da får jeg komme meg opp og ut....
Mamma_til_isabella Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 Bedre å være føre var....om du skulle få høy feber! Ønsker deg god bedring
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 2. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2009 takk.. huff litt redd nå.. prøvene var fine hos jordmor i dag typisk min flaks...
Mamma_til_isabella Skrevet 2. april 2009 #6 Skrevet 2. april 2009 Du har da ingen ting å bli redd for søte du:) Dette går så kjempe bra:)Bare pass på så feberen din ikke blir for høy.Da kan bebisen bli overopphetet.Men det skjer jo ikke når du tar parcet og passer på å drikke mye.Hold sengen så blir du fort frisk god klem:)
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 2. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. april 2009 takk takk jeg fikk fatt i paracet, så drikke litt og så sove masse klem
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 2. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 2. april 2009 takk takk fikk fatt i parcet så nå er de ligging drikke masse og sove masse natta og Tusen takk stor natt klem
Ungspika_m_gutta Skrevet 3. april 2009 #9 Skrevet 3. april 2009 Babyen blir ikke overopphetet når du er gravid og har feber, vet ikke helt hvor den infoen kommer fra? Kilde? Ble nysgjerrig Høy feber kan MULIGENS føre til økt abortrisiko første trimester (trenger ikke å ha noe med feberen å gjøre, men selve stresset sykdommen fører med seg eller sykdommen i seg selv), men det er ikke påvist økt risiko for misdannelser eller noen annen fare ved feber etter første trimester. Men feber kan selvfølgelig være plagsomt for den gravide, og en bør derfor ta paracet når feberen reduserer allmenntilstanden Vil bare rette opp i litt feilinformering
Kinemor85 Skrevet 3. april 2009 #10 Skrevet 3. april 2009 Skulle til å rette opp i litt feil informasjon her selv. Veldig mange som trur at det blir varmerer for den lille i magen når mor har feber. Jeg ble selv syk forrige helg,og har fortsatt feber. Jeg ble oxo bekymret for dette,da alle rundt meg stresset meg til legen fordi jeg hadde feber og det var så farlig osv. Få i deg nok med drikke,ta paracet opp til anbefalt dosering og slapp av så mye du kan
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 3. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 3. april 2009 ok takk de var godt og vite... men man blir jo litt redd når de er første barnet og man ikke finner noe særlig info om saken.. men godt å vite de ikke er farlig da..
Mamma_til_isabella Skrevet 3. april 2009 #12 Skrevet 3. april 2009 Jeg fikk denne infoen av legen min!At høy feber over tid ikke er bra.Men det sier seg jo i grunn selv!!!!!!Det er jo ikke bra for personen med feber heller....
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 3. april 2009 Forfatter #13 Skrevet 3. april 2009 jeg fikk bare beskjed om å ta paracet ingen forklaring fra legen eller jordmor.... tror man får spredde informeringer angående dette tema,,,
Mamma_til_isabella Skrevet 3. april 2009 #14 Skrevet 3. april 2009 Nei,det er forskjellig info overalt:)Men det er farligere med feber i første tri!Men når du tar paracet blir jo ikke feberen din høy heller.Den går iallefall fort ned:) Viktigste er jo at du blir frisk:)
Minnie_Moon Skrevet 3. april 2009 #15 Skrevet 3. april 2009 Min lege sa at jeg burde ta minst mulig paracet, og ikke over lengre tid. Man skal ta febernedsettende dersom feber er over 39,5 for det kan være farlig for fosteret: http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/front_page_articles/gravide_og_medisiner/(language)/eng-GB Ellers sies det jo at feber er sunt for det hjelper kroppen og motarbeide sykdommen :-) Har vært syk av og på med feber i 3 uker nå, nesten ikke tatt paracet. Var på ul på tirsdag og babyen hadde det helt fint :-)
Mamma_til_isabella Skrevet 3. april 2009 #16 Skrevet 3. april 2009 Min lege og sykehuset hvor jeg skal føde sa at det ikke var skadelig i det hele tatt å ta paracet så lenge du fulgte dosen på esken! Men det er tydeligvis forskjellig info overalt.Så det enkleste er kanskje om hver enkelt forholder seg til hva dems egen lege har sagt:)
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 3. april 2009 Forfatter #17 Skrevet 3. april 2009 tror nok de er bedre å ta litt parcet og være oppegående å få i seg næring, en å å være senge liggende å ikke klare å få i seg noe... men alle får kanskje gjøre som de mener er best... men jeg merker babyen har de bedre når jeg har de bra....
Ungspika_m_gutta Skrevet 3. april 2009 #18 Skrevet 3. april 2009 Hmmm, paracetamol skal ikke være skadelig for fosteret så lenge man følger anbefalt dosering. En viss overgang til placenta må forventes uten at en regner med noen risiko for påvirkning av barnet ved terapeutiske doser.Altså, legemiddelet er forsket på ang. bruk under sv.skap og ser ut til å skulle være trygt. Det er Ibuprofen (Ibux) som ikke skal brukes under graviditet. Bruk av dette legemiddelet kan føre til hemming av prostaglandinsyntesen som kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis (slått opp i medisinboka mi jeg). Sv: er feber farlig for babyen i magen?? er 27+6 15:26 3.04.2009 tror nok de er bedre å ta litt parcet og være oppegående å få i seg næring, en å å være senge liggende å ikke klare å få i seg noe... men alle får kanskje gjøre som de mener er best... men jeg merker babyen har de bedre når jeg har de bra.... Enig med "klare for å bli gravid:)m/gutt" her, babyen har det nok bra når mor har det bra
Ungspika_m_gutta Skrevet 3. april 2009 #19 Skrevet 3. april 2009 Huff da, den siste delen med sv: er kopiert fra innlegget ovenfor. Mente bare å kopiere navnet, slik det ble rikitg Gikk litt fort i svingen! Den siste setning er min da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå