Malin G. Spann Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Småen her på 10 mnd er over alt om dagen. Han har nett begynt å krype. Han kan ikke være alene i stua mens jeg dusjer, har ikke lekegrind eller noe. Har jeg han med meg inn på badet er dette også ett problem. Han er så forferdelig opptatt av doen! Kravler seg bort dit med en gang. Selv om jeg vasker er jeg ikke så interessert i at han driverpå borte med doen. Kanskje ett merkelig problem, men for meg er dette ett stort problem. Noen som har noen gode tips? Prøver jo selvsagt å dusje når han sover, men av og til må en jo dusje når de er våkne også.
NormaJean Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 vel, jeg er glad jeg har lekegrind;) men svigerbror har aktivt brukt babybjørn vippestolen til slike formål. Faktisk helt frem til nevøen min var 14 måneder.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 2. april 2009 #3 Skrevet 2. april 2009 når eldste var på den alderen pleide jeg å dra senga hans (hadde soverom rett over gangen) bort til døra til badet, og slenge masse leker oppi, og så satt han der. Vesla (14 mnd) har jeg ofte med meg, setter skittentøykurven oppå doen slik at hun ikke klarer å åpne Evt dusjer jeg mens hun spiser, tar med matstolen hennes på badet, og legger skivene fremfor henne Som oftest er eldstemann (3år) også med, så da leker de med dorullene eller slår på dusjkabinettet...... Men foretrekker å dusje mens vesla sover, og eldste ser på disney channel
tvkrus Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 Min er i stua ,men har døra på gløt og grina lukket. men setter han fast i høystolen med sele vis det er noe som må gjøres og ikke kan følge med han. han er også 10mnd og veldig mobli. Men prøver å dusje osv. når han sover eller søsterene kan passe på han.
Gjest Skrevet 2. april 2009 #5 Skrevet 2. april 2009 Jeg dusjer kun når hun sover eller blir passet av andre! Går det ikke får det enten være eller vente. Jeg går heller aldri inn på et annet rom en jenta mi på 1,5år. eller, aldri er kanskje å ta vell hardt i. Hun kan være i naborommet så lenge jeg likevell har _full_ kontroll. Døra åpen, vet hva som ligger i hennes rekkevidde og ørene på "vidt gap".
lana<3 Skrevet 2. april 2009 #6 Skrevet 2. april 2009 Han på 6 mnd har jeg i lekegrinden eller på matten foran dusjen Hun på 2 år setter jeg på film eller tar henne med i dusjen så dusjer vi sammen..
Ranveig R Skrevet 2. april 2009 #7 Skrevet 2. april 2009 No var ikkje jenta vår så veldig mobil på den alderen, men eg pleidde å ha ho på badegolvet eg. Etter kvart oppdaga vi at ho synest det var kjempegøy å ligge på magen i badekaret med bittelitt vatn oppi (kunne ikkje sitte då), så då fekk ho bade mens eg dusja. No er mine søte små 17 mnd og 3 1/2 år, og som regel badar enten lillesøster eller begge når eg dusjar. Men då må ein nødvendigvis ha badekar (har badekar og så dusj ved sida av). I dag hadde eg ikkje tid til å la dei bade så då sette eg meg oppi badekaret mens lillejenta stod ved sida av og såg på. Veldig spennande når eg sprute litt vatn på ho ) Set noko tungt på dolokket, så får ikkje småen det opp.
Gjest Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 Jeg er mye alene med ungene, og enten tar jeg dem med meg i dusjen, dersom de er våkne (10 mnd og 2,5 år), ellers dusjer jeg når de har lagt seg eller pappaen er hjemme.
Gjest Skrevet 3. april 2009 #10 Skrevet 3. april 2009 Flere løsninger der....enten dusjer jeg mens samboeren underholder dem, er han på jobb dusjer jeg mens de enten sover, eller mens storebror følger med de to minste ( han blir 11år). Da han var liten og jeg var alene med ham sp dusja jeg mens han enten sov eller var med på badet i dusjen eller satt å plaska i en liten balje selv på badgulvet rett utom dusjen, da han var enda mindre lå han på et håndkle å pludra litt.
Hikken Skrevet 3. april 2009 #11 Skrevet 3. april 2009 Leah er enten med meg i dusjen, eller så ligger hun naken på badegulvet (8,5 mnd, men rører seg ikke av flekken ;-)) eller så sover hun.
Gjest Skrevet 3. april 2009 #12 Skrevet 3. april 2009 ... bare som en liten opplysning så har de noen veldig praktiske do-låser på IKEA! Samme type kan brukes til å stenge feks kjøleskapet. Koster 15,-. Jenta mi er 8 mnd, og sitter og åler seg framover. Hun får ikke være "alene" på badegulvet når jeg dusjer, pga at vi for tiden må ha en varmeovn innpå der pga defekte varmekabler. Så hun sitter i matstolen sin, med et hav av leker rundt seg. Har lekegrind også, men hun er så ivrig etter å klatre opp etter kantene, og da blir det fort knall, fall og gråt, så det vil jeg ikke ta sjansen på.
pandabjørn Skrevet 3. april 2009 #13 Skrevet 3. april 2009 Her er jenta mi i lekegrinda om jeg dusjer etter at hun har stått opp...det hender jeg dusjer før hun står opp og da er jo hun i senga si kan ikke du HI ta å sette henne i senga mens du dusjer da?? du er vel max 15 min på bade, og jeg tror neppe ungen din tar skade av å sitte i senga mens du dusjer blir jo nesten det samme som lekegrind
Gjest Skrevet 3. april 2009 #14 Skrevet 3. april 2009 Min er 13 mnd. Har han i lekegrinden, eller lar han styre rundt på badet. Setter noe tungt på dolokket - er veldig intr. i doen han også. Men han drar ut innholdet av skaper og skuffer, stikker hodet inn i vaskemaskinen etc..:-) Men i det siste har hatt begynte å hylskrike når jeg går inn i dusjen, må være en slagt seperasjonsangst. Så prøver å gjøre det når han sover.
2SmåTroll Skrevet 3. april 2009 #15 Skrevet 3. april 2009 Her prøver jeg mest og dusje når ho sover, eller så tar jeg henne med og legger henne på gulvet. Veldig mobil 10 mnd gammel jente, men rekker en dusj før ho finner på for mye sprell
mamarama og lille banan Skrevet 3. april 2009 #16 Skrevet 3. april 2009 vi er så heldige å ha stellebord med magebelte på, så jeg spenner fast mini der mens jeg dusjer. da ser jeg han hele tiden, og han er bare en meter unna. han er bare fem måneder, så han er heldigvis ikke så mobil ennå. når han blir eldre er jeg usikker på hva jeg skal gjøre, men da blir det nok dusjing når pappaen er hjemme, eller han sover.
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 3. april 2009 #17 Skrevet 3. april 2009 Den største på snart 3 gjør hva hun vil i huset:-) Minsta på 7 mnd har jeg med på badet, legger en del leker på gulvet. Hun har krabbet/ålet seg i over 2 mnd. Men jeg har ikke do på badet da:-) Ellers har sittet i babybjørnen sin, nå har jeg satt opp reisesengen på stua slik at jeg kan sette henne i den når det trengs.
Let's hear it for the boys! Skrevet 3. april 2009 #18 Skrevet 3. april 2009 Han er enten i lekegrinda, med meg i dusjen eller så sover han.
Sånn kan det gå Skrevet 3. april 2009 #19 Skrevet 3. april 2009 Når våre var i den alderen pleide jeg å ha dem med meg i dusjen om de var våkne når jeg skulle dusje.
power puff Skrevet 3. april 2009 #20 Skrevet 3. april 2009 Jeg dusjer som regel når lillegutt sover første luren. eller så setter jeg han i vippestolen på badet eller forran akvariet, der er det helt topp og sitte og se på fiskene!
mayaya Skrevet 3. april 2009 #21 Skrevet 3. april 2009 Når poden var så liten, dusja jeg enten mens han sov (morgen, formiddag eller kveld) eller jeg hadde han inne på badet. Da kledde jeg av han alt (noen ganger utenom bleia, hvis det var lenge siden siste storjobb) og lot han styre rundt. Så tok jeg han inn på slutten, hvis han ikke kom inn av seg selv.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 3. april 2009 #22 Skrevet 3. april 2009 Minste på 10 mnd setter jeg i vippestol inne på badet. Eldste på 3 år tusler rundt på egenhånd (vi har ikke så stort hus at det gjør noe), eller hun sitter og spiser frokosten sin f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå