Gå til innhold

ups..lite hemoglobin..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dattera mi nekta å la seg stikke i fingern i dag av legen, da vi skulle få sjekke om ho hadde en bakterieinfeksjon. Dermed tok jeg frem fingern og sa at de bare måtte stikke meg først så ho fikk se hvor lite farlig det var...

dermed sjekka legen hemoglobinet mitt..det var lavt.. 10,3. jeg har aldri hatt så lavt før.

Hva skjer nå? Noen med erfaringer? Jeg tok det ikke opp med vaktlegen ettersom jeg ikke orka fortelle han at jeg var gravid. Dattera mi skal ikke vite noe enda. Skal uansett til første time til fastlegen min om to uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da begynner du bare på jerntilskudd vil jeg tro. Ta det opp med legen din når du skal på kontroll, evt få en time før slik at du får målt det på nytt, å diskutert videre behandling :D

Skrevet

Jeg hadde hb på 7 sist jeg var gravid. Ikke farlig for barnet men mor kan være trøtt og slapp. Begynn med jerntilskudd. På apoteket vet de hvilken styrke du trenger. Lykke til!

Skrevet

hehe, jeg var nok litt tåkete i går, og hadde lest for mye på nettet...Internett er bra når man lurer på noe, men kanskje greit å filtrere litt i flekkene... Jeg hadde funnet en side der det stod at jeg led av anemi med hb på 10,3...og det hørtes jo så slvorlig ut.

Er jo så svimmel og trett konstant, så alt ble bare tolka verst;)

Men nå har jeg kjøpt flytende jerntilskudd, og drikker appelsinjuice. Verdien flyr vell fort opp da.

Skrevet

det er faktisk ikke bra verken for dg eller barnet at du har enten forlite eller for mye. Finn ut hvilken jerntilskudd du kan ta når du er gravid. start på det å mål det igjen neste gang du går til legen

Skrevet

Jeg synes ikke du skal begynne å ta jerntilskudd før du har snakket med legen din. Fokuser heller grove kornprudukter, variert kosthold. Og jernholdig mat som leverpostei, frukt, grønne grønnsaker. Ikke drikk te eller kaffe til måltidene, da de reduserer opptaket av jern. Appelsinjuice bedrer opptaket.

Hvis du allerede gjør dette, kan du jo bare vente til du skal til fastlegen, eller hvis du er slapp, sliten og lite overskudd. Ta kontakt og få fremskyndet legetimen din.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...