Gå til innhold

legger dem til rette for deg på skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hva gjør lærerene/skolen for at ting skal være til rettelagt til deg som er student og forsørger?

eg er alenemor og student. går vgs 2 klasse. og føler dem ikke legger til rette i det heletatt

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også alenemor. Studerer på høyskolen i østfold. Legger ikke til rette nei:(

Skrevet

Nei, dei legg ikkje til rette, men det hadde eg ikkje reikna med at dei kom til å gjere heller.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvordan mener du de skulle lagt til rette for deg?

Er det mange som går på samme linje som deg?

Prøver og innleveringer gir karaktergrunnlaget ditt.. og de kan jo ikke bare sette en karakter bare fordi du sier du kan det.

Fraværsprosent er av samme grunn. Ditt vitnemål skal skolen kunne forsvare, og med mye fravær har du mindre forutsetninger for å ha tilegnet deg informasjonen du skal kunne etter endt studium.

JA, det er vanskelig åvære aleneforsørger, og ta studier.. MEn det var vel ditt valg, og ikke skolens vil jeg tro... Har gjort det samme selv. Tok 2 år på høgskole som aleneforsørger, og 1 år som nygift med 2 barn (prematur fødsel under studiet) og nykjøpt hus som viste seg å være forfallent og vi ikke kan bo i det. (dette visste vi ikke)

Beklager en litt krass tone.. Mn synes det er litt egositisk.

Mener du at lærerne skal ta hensyn til deg og legge opp et eget løp for deg fordi du har tatt de valgene du har tatt???? Hva med de resterende sikker MANGE som går på studiet?

Skrevet

Ja, de legger veldig til rette for at jeg skal kunne fortsette studiet mens jeg har barn.

Fikk under graviditeten fri til svangerskapskontroller etc (dvs ikke fraværsført) og tilrettelagt på grunn av kvalme.

Har også etter fødsel fått god tilrettelegging, med sykt-barn dager som ikke fraværsføres og i tillegg mulighet for å tilrettelegge i forhold til innlevering av oppgaver ved fravær.

Har hele tiden hatt god kontakt med lærere etc, og de har vist mye omsorg og hjulpet til for at det skal være mulig å studere mens man har barn.

Noen synes kanskje det er urettferdig at sykt-barn dager etc ikke fraværsføres, men i arbeidslivet er jo også dette godkjente fraværsdager om man skal se slik på det.

Kan også nevnes at samme skole tilrettelegger bra til alle, om det er mange legetimer eller om det er barn som er grunnen til at fraværet kan være økende.

Kan også nevne at for å få fraværet strøket må man bevise at man har lært stoffet som ble gjennomgått, dette gjennom oppgaver el lignende.

Kjempefornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...