Mammsn er klar<3 Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Jobber i kiosk og da jeg var på jobb i går, svimte jeg av.. Eller, det var nestn jeg traff bakken, da jeg holdt meg fast i disken og prøvde å "ta meg sammen".. skikkelig ekkel opplevelse! hadde til og med kunder på samme tid.. Hadde både spist og drokken en del vann, så skjønner ikke hvorfor jeg plutselig ble sånn.. var skikkeli bortevekk/i svime i 10-15 minutter.. Noen som har opplevd lignende?
Moderbodin har født Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Been there, done that.... Var skikkelig ille plaget helt i begynnelsen av svangerskapet. ble lagt inn på sykehus, men de fant ingenting. (Det var så tidlig i svangerskapet at jeg ikke engang var klar over at jeg var gravid.) Jeg svimte aldri helt av, men veldig nære mange ganger. Var helt fjern lenge etterpå. Helt slått ut. Antagelig så kan det komme av at blodtrykket ditt plutselig faller. Det er ivertfall eneste logiske forklaringen det kan være med meg. Det slår gjerne til hvis du reiser deg fort opp fra sittende eller liggende stilling, har bøyd deg ned og skal reise deg opp igjen, eller hvis du blir stående stille lenge rett opp og ned. Beste medisin er visstnok å drikke masse vann og prøve å unngå å gjøre ting som fremprovoserer blodtrykksfall.
Lalinja Skrevet 2. april 2009 #3 Skrevet 2. april 2009 Jeg har svimt helt av 2 ganger, og mange ganger har det vært rett før. Legen min mener at det er på grunn av at jeg har store blodtrykkssvingninger.
tiny_me Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 nei men svimte av i barnehagen når jeg skulle hente lillegutt. og ett par ganger jeg har vært ute og kjørt (har klart å stoppe først) så tør ikke kjøre bil lenger...
Mammsn er klar<3 Skrevet 3. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2009 Så det å svime av er altså normalt i svangerskapet? Spekulerte litt på om jeg skulle ringe lege/legevakt for å komme å ta noen prøver, men vil ikke "klage" på alt og ingenting.. Men flere sa jeg burde si ifra når sånt skjer! Bør jeg d..?
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Hei Jeg syntes du skal få det sjekket av lege. Det kan gjerne være at du som jeg med flere sliter med plutselige blodtrykksfall. Det er plagsomt, men ikke farlig, og man må ta noen forhåndsregler i hverdagen for å ikke gå i bakken. Men - det kan også være andre årsaker, derfor er det greit å få det sjekket. Lykke til
Tuddeli Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 Jeg har ikke svimt av, men har vært nære på to ganger. Ene gangen på jobb og andre gangen i bilen, klarte heldigvis å stoppe først å putte hodet mellom beina. Har litt lavt blodtrykk og tåler ikke for mye press på magen, innbiller meg ihvertfall at bukselinning som strammer mye kan være med på å gi blodtrykksfall. Nå er jeg veldig obs og passer på å sette meg ned og drikke vann med en gang jeg merker noe og ikke bruke for stramme bukser.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 svimte av på jobb en gang, var vel rundt 12 uker på vei. gikk rett i bakken. har en jobb der jeg står og går mye samt mye lukter og sterke inntrykk. legen min så at det var grunnen, men gøy var det i hvertfall ikke. var helt fjern i lang tid etterpå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå