Gå til innhold

Hvordan er det med solarium under graviditeten?


81modell

Anbefalte innlegg

Bør man unngå solarium under graviditeten, eller har det ikke noen virkning på fosteret? Føler meg blek....., sikkert endel pga trøtthet og kvalme også...., hadde vært godt med ett par soltimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

etter hva jeg har lest, tar ikke fosteret noe skade av det. Bare huden din ;)

Det er deilig å få litt farge på kroppen nå, etter en laaang vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at gravide bør unngå solarium pga huden blir mye fortere brennt når man er gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det, men skal visst ikke være skadelig for fosteret fordi om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det er med solarium, men generelt vil jeg advare dere alle mot soling/ sterk sol generelt. Med masse hormoner i kroppen er det lett for gravide å få mørke flekker i ansikt/ huden generelt. Selv bodde jeg i varmere strøk forrige gang jeg var gravid og fikk hva de kalte "svangerskaps maske", dvs flere mørke flekker i ansiktet. Selv tre år etter kommer disse tilbake når jeg soler meg og eneste måte å bli kvitt det er med laser behandling til 15 - 20.000 kr. Denne gangen kommer jeg til å ha solfaktor 50 i hele sommer og solarium hadde jeg holdt meg laaaangt unna... Selvbruningskrem får gjøre nytten denne sommeren:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oy, det var voldsomt! Det blir to laaaaange uker i Barcelona på meg i juli dersom jeg ikke bør være i solen. Muligens jeg må satse på at det går bra. Det er jo mange gravide som "overlever" sol, sommer, strand og bading. Men selvsagt skal man være ekstra beskyttet.

 

Det skal ikke være lett å være gravid, og samtidig føle seg vel...... det var no dritt. Lurer på om to planlagte barn nå blir til ett.... hvis alt går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...