Gå til innhold

Halvt sykemeldt, hvordan jobber man da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde man kunne velge selv om man da jobbet halv dag eller halvt antall dager. Står dette noe sted??? Håper det er mulig å jobbe halv dag, var egentlig derfor jeg ville ha en sånn sykemelding da.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir du vel igrunn enig med arbeidsgiver om. 50% sykemeldt er jo enten hver dag, men halve dager, eller 2 hele dager ene uka og 3 hele den andre uka...

Jeg har jobbet 50 og 60% i det siste. Går greit med hele dager, så lenge man har en "fridag" i mellom å hente seg inn på. Men det er klart det kommer an på hvorfor du sykemeldes også da...:)

Skrevet

Jeg jobber halve dager.. 10 til 14.. Sjefen ville ha meg heller hele dager, men da sa jeg til han at poenget med 50% sykmelding er fordi jeg ikke skal presse meg selv så da er det bedre og jobbe litt hver dag. Si at legen din også foreslo det ;) (min foreslo det faktisk) Litt lettere kanskje og få vilja om man sier det.

Skrevet

Okay. Tusen takk!! Poenget mitt var jo at jeg skulle få jobbe halve dager, men virker ikke som om sjefen min er helt enig i det.....

Skrevet

det er legen som bestemmer hvordan du skal jobbe.. han kan skrive det på sykemeldingen.. min arbeidsgiver måtte ha det skrevet ellers måtte jeg jobbe annahver dag.. ville jobbe halve dager siden det var såå vondt å stå oppe.. har bekkenløsning så nå er jeg 100% sykemeldt..:(

Skrevet

Det er selvfølgelig veldig kronglete for sjefen din at du evt skal jobbe halve dager, dersom det skal settes inn folk for deg, men jeg tror h*n bare må føye seg etter det du har fått beskjed om av legen.

Jeg for min del har veldig fin dialog med sjefen og ble derfor enig om fulle dager de dagene jeg jobbet, men måtte bare si ifra hvis det var ting jeg ikke orket/maktet å gjennomføre. Veldig forståelsesfull. Sa hun kunne steppe inn litt hvis jeg trang pauser ol. Derfor ville jeg prøve å gjøre det litt enklere for henne.

Skrevet

Da har jeg fått mail med sjefen min, og jeg må jobbe hele dager... Ikke sjans for at hun vil gjøre det som er best for meg visst.... Og hun har bestemt at jeg da skal jobbe mandager og tirsdager. (Jeg jobber vanligvis 4 dager i uka.) Legen skreiv ikke noe på sykemeldinga, og nå er det for sent å ringe til han også... Poenget mitt når jeg spurte om å bli halvt sykemeldt var jo at jeg skulle få prøve om jeg i det hele tatt greide å være på jobb.... Nå sitter jeg her og griner, er kjempelei meg. Og gruer meg til å gå på jobb på mandag. Jeg jobber forressten i butikk, skjønner at det er enklere for henne at jeg jobber hele dager. Det blir vel til at jeg blir fullt sykemeldt igjen tenker jeg..... :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...