Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i går å fikk målt 170-200 i hjerteslag. Ho målte det 3 ganger og det var samme resultat. Ble sendt til sykehuset og der målte de ctg. Den viste ikke noe uvanlig høyt.

Noen som har opplevd dette??

Noen som vet hva dette kan bety??

Burde jeg be om å få sjekka det oftere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde det forrige svangerskap. Snuppa mi lå da på ca 180 i hjerteslag, og jordmor sendte meg på CTG. Den viste at hun hadde jevnt høy puls (men ikke så høy som 180), og var litt for rolig i forhold til å ha så høy puls. Jeg måtte derfor komme tilbake etter noen timer for ny CTG, og når den var ok, ble det ikke sjekket mer. De visste ikke hvorfor hun hadde hatt så høy puls, fødte 1,5 uke etterpå, så det ble ikke målt høy puls flere ganger. Jeg syns det var ganske ekkelt, ble veldig bevisst på spark og tegn på hvordan hun hadde det, men alt gikk bare fint.

Jeg syns du skal snakke med jordmoren din/sykehuset, så kan de sikkert berolige deg, eller du får komme inn til en ekstra sjekk en dag. Lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Godt å høre at andre som har opplevd dette og at alt gikk bra.... Ja, jeg har blitt veldig bevisst på spark/bevegelser. Min lille frøken ligger i sete, så sliter litt m å kjenne spark til tider. Men kjenner jo bevegelse.

Skrevet

hei :)

det samme skjedde med meg, ble og sendt til sykehuset pga fosterlyden var 180... men viste seg at det var helt normal fosterlyd når sykehuset målte... Det jordmora sa til meg, var at ungen mest sannsynlig var veldig aktiv, og når ungen sparker og beveger seg vil fosterlyden være høyere enn når han/hun ligger stille :) Så jordmoren sa at legen min mest sannsynlig hadde målt mens babyen sparket eller beveget seg. :)

Skrevet

Røyker du? Etter man har tatt seg en røyk er det vanlig at polsen stiger så mye på babyen-den blir rett og slett stresset.

Skrevet

jeg ringte kordinatoren på sykehuset i dag og spurte. Ho sa det samme som dere andre- at ungen var sikkert bare litt aktiv akkurat da. Ungen ligger i sete, med ansiktet, armer og bein innover - så jeg sliter litt med å kjenne spart til tider. Kjenner liksom bare når ho trykker seg utover....

Så nå tar jeg det helt med ro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...