##Luca## Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Hvilke anbefalninger har dere fått? Har ikke kjøpt ennå da jeg hører så mye forskjellig...
to_tette? Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 skal ikke ha hodepute før etter 1år, skal ligge rett med rygg/nakke du bør heve hodeenden på senga litt, sånn at babyen ikke blir så tett i nesa når den skal sove. bruk f.eks bøker under bena, du får også kjøpt "bed blocks" til å sette under
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 2. april 2009 #3 Skrevet 2. april 2009 Der strides de lerde... Noen sier som "to_tette?" mens andre mener en baby burde bruke hodepute... MEn bare ei sånn tynn tynn lefse. Bla for å motvirke flatt bakhode... Guttungen brukte hodepute fra han var nyfødt og fikk aldri flatt bakhode iallefall... Men tok den bort den periode hvor han snude seg over på magen og kunne bli liggende med ansiktet nedi puta... Pute fikk han tilbake da han var ca 1 år og hadde kontroll på hodet, snuingen og ansiktet...
to_tette? Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 jenta hadde aldri noe flatt bakhode her, heller ikke skjevt hode på andre måter. var over 1 år da hun fikk seg baby-hodepute. men om de får flatt bakhode tror jeg de får det uansett om de har den tynne lefsa av ei pute eller ikke... bare noe jeg tror fikk beskjed på føden å følge med at babyen ikke lå med hodet bare til den ene siden, men byttet på er vel ikke så mange som ikke legger hodet til siden selv om de ligger på rygg? er vel kanskje de som ikke gjør det som får flatt bakhode da? (enda en teori fra min side
Nina_K Skrevet 2. april 2009 #5 Skrevet 2. april 2009 når vi skulle kjøpe utstyr til 1.mann sa de at unger ikke "trengte" pute før de ba om det selv..! har ikke kjøpt noe utstyr til nr 2 enda,så vet ikke hva de sier "nå til dags"..hehe gutten min er 4 1/2,og merker at det er endel andre "regler" bare på den korte tiden.. han hadde heller ikke noe form for flatt hode..
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 2. april 2009 #6 Skrevet 2. april 2009 Jeg har ikke brukt hodepute til babyene mine, men bruker putetrekket jeg da:) (for pynt, eller som gulpebeskyttelse mot lakenet, så jeg slipper å bytte på hele senga om babyen gulper en liten skvett)
Heidimoren Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 Jeg har kjøpt pute. Men vet ikke om jeg skal bruke den til begynne med egentlig... Princess hadde gode dunduner og puter på salg. Var derfor jeg kjøpte. Kommer nok uansett til å bli brukt senere. (de er anbefalt av Norges Astma og allergiforbund)
Mia29 Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 Jeg kommer ikke til å bruke pute. Det skal nok i utgangspunktet litt mer til for at hodet skal bli flatt. Eller som to-tette skrev, så spørs det hvor mye den puta hjelper på akkurat det. I bøkene til Gro Nylander som jeg sverger til anbefales det å ikke bruke pute. Flatt bakhode kan forebygges ved at ungen ikke konstant ligger på ryggen gjennom hele dagen. La ungen trene på å ligge på magen når den er våken. Bruk bæresjal når du er ute og går osv. Da får babyen variasjon i leiet sitt. Av alle de babyene jeg har fulgt opp i gjennom kjenner jeg kun en som har hatt flatt bakhode. Men de fleste har sovet uten pute. Den babyen som fikk flatt bakhode lå veldig mye på ryggen hele tiden fordi foreldrene skulle skåne ryggen hans. Viktig det også, men alt med måte.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 3. april 2009 #9 Skrevet 3. april 2009 Jeg jobber i barneutstyrbutikk og jeg ber bare foreldre om å gjøre det de selv føler er riktig med hensyn til pute... Siden det er så mye forskjellige beskjeder ang pute, så kan jo ikke jeg si hva som er rett eller galt... Men kjøper en kunde pute til en baby ber jeg dem kjøpe den flateste... Vil ikke prakke på dem MIN mening ang pute, for jeg kan jo ikke være sikker på at det er det mest riktige for kunden sin baby! For meg føles det riktig å bruke flat pute til baby og da gjør jeg det... ;-) Så HI, gjør det DU føler er riktig! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå