helene0: jan09+jun11 Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Jeg har en liten gutt som er 2,5 mnd. Da han var bitteliten prøvde vi oss litt med flaske og det gikk veldig greit. Har pumpet meg litt innimellom for å ha et lite lager i frysen. I dag var jeg helt vanvittig sår på den ene brystvorta så jeg pumpet meg og skulle gi han flaske så brystvorta fikk hvile et par timer. Det gikk jo ikke så bra. Det ble hyl og vræl og han skjønte rett og slett ingenting. Det hele endte med at jeg dro frem puppen likevel. Prøvde litt flere ganger i dag, uten at det ble noe bedre resultat. Det hadde vært veldig greit om jeg fikk han til å ta flaske, så kan jeg komme meg ut på en treningstur og kanskje en liten venninnetur på byen etterhvert. Jeg har brukt de oppbevaringsboksene til avent som man kan sette smukk på og dermed lage om til flaske også har jeg brukt smukk nr. 2 (1 m+ , tror jeg det står på den) Noen som har tips/triks og gode råd å komme med?
Frøken Linn Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Jeg ville prøvd at noen andre kan gi han flaske. Deg assosierer han nok med pupp, så det kan være litt lettere om det er noen andre som gir han flaske.. Prøv det! Kan være så enkelt. =) Lykke til
helene0: jan09+jun11 Skrevet 3. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2009 Hm.. glemte jo å skrive at vi prøvde det og i går. Pappan fikk det heller ikke til.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Eller prøve en annen type flaske(smokk). Det er litt med flaskesmokker som med vanlige smokker at de ofte trenger "sin" type. Ellers finnes det jo også egne kopper til spebarn, ammehjelpens nettbutikk har disse.
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Hei, Første gang jeg ga flaske til snupp, var det de avent- greiene du beskriver (de begrene til pumpa). Da ville hun ikke ta noe særlig...en uke (max) senere prøvde jeg igjen, da med noen andre flasker - da tok hun den lett som bare det! Har rukt de samme siden, og hun drikker av flaske uten problemer når jeg er på trening:) Vi bruker infanti- flaskene, men bare prøv ett eller annet bortsett fra avent;)
Desembernisse Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Min lille solstråle likte heller ikke Avent sine flaskesmukker. De er liksom litt harde og det virket ikke som om snuppa fikk ordentlig til å suge på smokken. Fikk tips om å prøve MAM sin flaskesmukk, og det fungerer som bare det. Disse flaskesmukkene er liksom litt flate og myke. Nå koser hun seg verre når hun får flaskekosen sin:)
helene0: jan09+jun11 Skrevet 4. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. april 2009 Takk for svar Jeg var i byen i går å kjøpte et par forskjellige flasker å prøve. Har til nå bare prøvd Tommee Tippee sin. Smokken ser helt ut som en brystvotre og er mye mykere enn avent sine. Prøvde først når han var sulten, men da ble det bare haraball. Prøvde litt når han var nesten mett, tror ikke han skjønte det helt, men han ble ihvertfall litt venn med den og kunne ha smokken i munnen uten at det var krise. Vi fortsetter bare å øve til vi får det til
helene0: jan09+jun11 Skrevet 15. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. april 2009 Søren... han vil jo ikke ha flaske i det hele tatt... Er usikker på hvor mye det er vits i å prøve også.
WildPrincess Skrevet 15. april 2009 #9 Skrevet 15. april 2009 Jeg gav frøkna litt pupp først sånn at hun fikk igang suginga... så satt jeg klar med flaska og gjorde et lynreskt bytte da tok hun flaska som bare det. Men hun har aldri hatt total flaske nekt... bare vært litt kranglete inimellom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå